محسن چاوشی تازه‌ترین موزیک ویدئو خود را با نام "زندان" در دو نسخه صوتی و تصویری منتشر کرد.

سرویس موسیقی هنرآنلاین: شب گذشته (یکشنبه 8 اسفند) پس از گذشت دو ماه از تاریخ‌های پی در پی که برای انتشار قطعه "زندان" در برنامه "خندوانه" اعلام می‌شد، بالاخره این اثر به سرمنزل خود رسید و با یک موزیک ویدئو ویژه به روی آنتن شبکه نسیم رفت.

در برنامه شب گذشته "خندوانه"، رامبد جوان در خصوص قطعه "زندان" گفت: بالاخره زمان پخش اثر زیبای محسن چاوشی به نام "زندان" فرا رسید. ویدئویی که برای این قطعه ساختیم، مورد تأیید همه‌مان قرار گرفت و محسن جان هم این ویدئو را دیدند و دوست داشتند. طرفداران محسن عزیز دوست داشتند که این ویدئو خیلی زودتر پخش شود اما ما نسبت به هدیه با ارزش و محسن دوست‌داشتنی، وسواس داشتیم و دل‌مان می‌خواست که این ویدئو یک ویدئو زیبا و درخور شعر حضرت مولانا و اجرای محسن چاوشی عزیز باشد. 

همچنین رامبد جوان در واکنش به ادعاهای اخیر مبنی بر دستگاهی بودن صدای چاوشی گفت: اخیراً حرف‌هایی راجع به توانمندی محسن در اجرا، ساز، آواز و قدرت خواندنش زده شد. من فکر می‌کنم که محسن آنقدر کارش خوب است و ما در تمام این سال‌ها با آثارش کیف کرده‌ایم که اصلاً نباید به این حرف‌ها توجه کنیم. من خودم از طرفداران محسن چاوشی هستم و از محسن عزیز و طرفدارانش خواهش می‌کنم که این حرف‌ها را ندیده بگیرند چراکه این حرف‌ها به خاطر قد کوتاه بعضی‌هاست!

بعد از صحبت‌های رامبد جوان، موزیک ویدئو زندان به کارگردانی سعید جعفریان، بازیگری حسام منظور و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و علی احمدی به روی آنتن رفت. پس از پخش ویدئو "زندان"، رامبد جوان متن یادداشت محسن چاوشی را در استودیو "خندوانه" قرائت کرد.

در این یادداشت آمده بود:

سلام

شادی موضوع عجیب و عزیزی‌ است. همان‌قدر که اندوه عجیب و عزیز است و حتماً همه می‌دانیم که چه فرقی با غم دارند. امیدوارم و آرزومندم که از دل همه مردم غم همیشه به دور باشد و شادی‌های اصیل برای‌شان روز افزون. مثلاً من همیشه خودم کیف میکنم و ته دلم قنج می‌رود که بهترین مخاطبان جهان را دارم و از همین جا دست تک تک‌شان را می‌بوسم و تشکر قلبی می‌کنم که همیشه خدا کنارم بودند. مگر میشود قدرشان را ندانم؟

قطعه "زندان" نه شاد است و نه غمگین، حال محض است. مثل وقتی که دوستان خوب کنار هم و با هم کیف و حال‌ها می‌کنند و ذوق دارند همیشه از دیدن و معاشرت با هم. مثل من که با رامبد جوان همیشه کیف کردم و همین موسیقی را هم با هم انتخاب کردیم. الحق که فکر می‌کردم فقط من آدم وسواسی هستم اما رامبد هم دست کمی از من ندارد و همین بود که تصمیم گرفتیم بهترین اتفاق بیفتد.

طرب ریشه در موسیقی و شعر و فرهنگ ما دارد، جا و حال خاصی است. هر وقت خیلی خیلی حالتان خوب بود و به قول خودمان روی هوا بودید و کسی پرسید چرا؟ و شما نتوانستید جواب چرایش را بدهید، بدانید حال‌تان طرب اندر طرب است. حالتان همیشه به طرب و کیف و خوشی. اگر طرب به زندگی نگاه کنید نه غم چیزی را می‌خورید نه چیزهای یومیه بی‌خود و گذرا خوشحال‌تان میکند.

رامبد جان اول به خودت بعد به همه مهمان‌های برنامه‌ات و بعد نسبت به تک تک ملت عزیز ایران عرض ادب می‌کنم و باز هم ممنونم به خاطر همه آنچه که شما هستید. خواستم بگویم چاکر همه دیدم قشنگ نیست، مخلص همه شما هستم.

با خلوص، خشوع و ادب... ارادتمند. محسن چاوشی

قطعه "زندان" از ساخته‌های محسن چاوشی بر روی شعری از حضرت مولانا است که وظیفه تنظیم، میکس و مسترینگ آن را نیز خود چاوشی برعهده داشته است. در این قطعه عادل روح‌نواز نیز به عنوان نوازنده گیتار الکتریک حضور دارد. 

محسن چاوشی هم اکنون مشغول فعالیت بر روی آلبوم جدید و قطعات فصل دوم سریال "شهرزاد" است. به گفته این خواننده، از این پس تم آثار محسن چاوشی تا حدود زیادی تغییر خواهد کرد. همچنین این خواننده پیش از پایان سال جاری، عاشقانه آرام و جدیدی را با ترانه‌ای از حسین صفا منتشر خواهد کرد.

نسخه صوتی

نسخه تصویری