سرویس موسیقی هنر آنلاین به نقل از ایران آرت،  شهرام آذر ملقب به سندی، در برنامه استیج که از شبکه من و تو پخش می شود گفت: "محسن چاوشی صدایش را در دستگاه بازسازی می کند و این صدای خودش نیست."

این اتهام غیر منتظره آن هم در یک برنامه تلویزیونی در حالی مطرح شد که تا دقایقی قبل تر از چاوشی در همین برنامه به خوبی یاد شده بود و پس از گفته سندی، می شد تعجب را در چهره پسر انوشیروان روحانی دیگر داور این برنامه دید.

اما نکته عجیب آنکه دیگر داورها از گفته سندی به سادگی گذشتند و حتی مجری برنامه اشاره نکرد این گفته شهرام آذر نظر شخصی اوست و دیدگاه استیج نیست. 

ادعای سندی در حالی طرح شد که ساعاتی پیش تر محسن چاوشی دومین ویدئو از آوازخوانی خود منتشر کرد که گویا در یک پارکینگ به صورت سلفی ضبط شده است و ایران آرت هم ساعت چهار و  43  دقیقه صبح منتشر کرد. 

داستان ساختگی بودن صدای محسن چاوشی نقل امروز و دیروز نیست و عدم برپایی کنسرت از سوی این خواننده پرطرفدار زمینه ساز اوج گیری این شائبه شده است؛ این در حالی ست که انتشار آلبوم درآمد آنچنانی ندارد و اتفاقا خواننده های پاپ سودهای شگفت آوری از راه کنسرت کسب می کنند و چشم پوشی چاوشی از این فرصت بر حاشیه های او دامن زده است. 

با وجود اینکه این شائبه ها همیشه وجود داشته اما تا امروز هیچ یک از همکاران چاوشی و هیچ برنامه در فضای رسانه ای رسمی از دامن زدن به آن و طرح آن به صورت آشکارا پرهیز کرده بود زیرا این اتهامی ست که به هیچ وجه قابل اثبات نیست. 

چاوشی حق دارد رویه ای خاص خود در پیش گیرد و شاید نخواهد با برپایی سلسله کنسرت ها، صدا و مارکت خود را عمومی کند،گفته می شود او با اتخاذ همین استراتژی  گران ترین خواننده تیتراژ های سریال ها و فیلم های سینمایی ست. اقبالی که سریال شهرزاد با صدای چاوشی پیدا کرد و سازندگان آن هم این مولفه را رد نکردند شاید حاصل همین راز و رمز متفاوت مارکت چاوشی ست. 

به هر روی آنجه سندی و برنامه استیج در اتهام زنی به چاوشی انجام داد شاید برای جامعه هنری ما اتفاقی باورنکردنی و زشت محسوب شود اما آن سوی دنیا یک روند عادی ست که بسیاری برنامه های تلویزیونی برای بالا بردن شمار بیننده های شان انجام می دهند.

پاسخ چاوشی 

 پس از ادعای شهرام آذر،  این خواننده پستی در اینستاگرام منتشر کرد و در آن نوشت: "من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است." او همچنین در کامنتی از هواداران خود درخواست کرد که به فردی که این ادعا را مطرح کرده بود، توهین نکنند. 

محسن چاوشی، خواننده محبوب پاپ، دو ویدیو از آوازخواندنش منتشر کرد. این دو  ویدیوسلفی در کانال این آهنگساز و خواننده منتشر شده است.

این بار البته ماجرا با دفعه قبل فرق دارد و او دو ویدیو از خواندن آوازی از شعرهای کلاسیک را منتشر کرده است.  

حال باید دید آیا واکنش محسن چاوشی به این اظهار نظر در همین حد خواهد بود و یا اینکه با اجرای یک کنسرت همه این شایعات را نقش بر آب می کند؟

هر چند که این واکنش حداقلی هم راهکار خوبی برای معماگونه تر شدن طنین صدای اوست و چه بسا به قدرت مارکتش اضافه هم کند.