سرویس استانهای هنرآنلاین: تعطیلات این آخر هفته پاییزی که با میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در روز شنبه پیوند خورده برای دوست‌داران موسیقی هفته پرباری است. کنسرت‌های متعددی نیز در این روزها برگزار می‌شود که پاسخگوی سلیقه‌های گوناگون طرف‌داران ژانرهای مختلف موسیقی خواهد بود.

کنسرت علیرضا قربانی در سمنان

کنسرت گروه موسیقی سنتی "اشراق" به سرپرستی اصغر محمدی و خوانندگی علیرضا قربانی خواننده بنام موسیقی اصیل ایرانی، درسالن فرهنگسرای هلال احمر شهرستان سمنان شنبه 27 آذرماه ساعت 21 برگزار خواهد شد.

کنسرت کیهان  کلهر در اهواز

کیهان کلهر نوازنده سرشناس کمانچه در ادامه تورکنسرت‌های "پردگیان باغ سکوت" در شهرستان‌های مختلف این بار قرار  است، امروز پنجشنبه 25 آذرماه در تالار آفتاب اهواز به اجرای برنامه بپردازد.

"پردگیان باغ سکوت" برنامه اجرای موسیقی بی‌کلام کیهان کلهر، نوازنده پرآوازه کمانچه، به همراه علی بهرامی فرد (نوازنده سنتور)، هادی آذرپیرا (نوازنده تار) و نوید افقه (نوازنده تنبک) است که در اردیبهشت‌ و خردادماه امسال نیز برگزار شده بود و دوباره به دلیل استقبال گسترده‌ای که از آن شد، در شهرهایی چون شیراز، بوشهر و چند شهر دیگر به روی صحنه رفت.

علی زندوکیلی در رامسر

کنسرت علی زند وکیلی 25 آذرماه ساعت 20 در هتل بزرگ رامسر برگزار می شود.

زندوکیلی زاده ۱۳۶۵ در شیراز است که فعالیت‌های هنری خود را از سه سالگی با نواختن تنبک و آواز شروع کرد و در سال ۱۳۷۷ به هنرستان موسیقی شیراز وارد شد و نواختن سنتور و پیانو را آموخت. سال ۱۳۸۱ به هنرستان موسیقی تهران وارد و از همان هنرستان فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر کارشناس موسیقی است.

او به همراه برادر خود، محمد زند وکیلی گروهی را تحت عنوان زند بند تاسیس کرد. علاوه بر آن سابقه همکاری با گروه‌های دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروندو گلبانگ را دارد و کنسرتهایی نیز به همراه این گروه‌ها برگزار کرده است.

از جمله کارهای شاخص وی می‌توان به تیتراژ مجموعه‌های دزد و پلیس، پژمان (آخر قصه) وشاهگوش(زهره) اشاره کرد. او در زمستان ۱۳۹۲ آلبومی را تحت عنوان عبور از مه در ژانر سنتی با اشعاری از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در ۱۴ قطعه منتشر کرد.

کنسرت محمدعلیزاده در ساری

محمد علیزاده خواننده سرشناس و پرکار موسیقی پاپ نیز به همراه گروه ارکسترش در کنسرت بزرگ پاییزی ساری به روی استیج می‌رود تا هم آوایی او در لحظات سرد آخرین ماه پاییزی با دوستدارانش در این  شهرستان رقم بخورد.

 این کنسرت به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت موسیقی "ایران گام" و مؤسسه "نغمه سرای روژین"؛روزهای پنجشنبه و جمعه 25 و 26 آذرماه در سالن هلال احمر ساری برگزار می شود.

کنسرت بنیامین در چالوس

کنسرت بنیامین بهادری روز جمعه  26 آذرماه به دیدار هوادارانش به سینمای جهان نمای چالوس می رود. این خواننده پاپ در این اجرا گلچینی  از آلبوم ها و تک آهنگ هایش را اجرا خواهد کرد.

تنبورنوازان نوای بیستون در شیراز

روزهای ٢٥ و ٢٦ آذر ١٣٩٥ ساعت ١٨ تا ٢٠ در تالار جهاد دانشگاهی واقع در خیابان ساحلی غربی کنسرت تنبورنوازان "نوای بیستون" اجرا  می شود و در آن گروه "نوای بیستون" با اجرای متفاوت اُپِرِت زاهد و آسیابان مولانا به روی صحنه خواهد رفت و به همراه آواز روزبه نزاریان و حضور جمعی از اساتید موسیقی مهمان از استان کرمانشاه اجرا می شود.

گروه "تنبور نوازان نوای بیستون"، اولین گروه تنبورنواز در استان فارس و شیراز است که درسال ١٣٧٧ برای نخستین بار توسط سهیل بشاینده تشکیل شده و صدها هنرجو در آن آموزش دیده اند و ساز سنتی و اصیل تنبور را با مهارت می نوازند. تنبور کهن‌ترین ساز زهی زخمه‌ای است، به این معنا که اولین سازی است که دسته‌ای بلند به همراه کاسه و وتر داشته است. قدمت این ساز هنوز به طور دقیق معلوم نیست. در کتب و رسالات زیادی در این مورد سخن گفته‌اند.

کنسرت بزرگ گروه سون در انزلی

گروه سون (هفت) روز پنجشنبه 25 آذر ساعت 20 در سالن مرکز همایش‌های منطقه آزاد انزلی روی صحنه می‌رود.

گروه ترنگ در کرمانشاه 

گروه ترنگ روز جمعه 26 آذر ساعت 19 در تالار انتظار کرمانشاه روی صحنه می‌رود. این کنسرت کردی به سرپرستی برزو امیری و خوانندگی مجتبی عسگری برگزار می شود.

گروه سماعیان در اراک  

گروه سماعیان روز جمعه 26 آذر ساعت 20 در مجتمع فرهنگی ستارگانِ اراک روی صحنه می‌روند. سرپرست این گروه عباس رهبرنیا است و در این کنسرت به اجرای قطعات فلکلوریک نواحی مختلف ایران می پردازد.

وحید تاج در بندرعباس

وحید تاج روز جمعه 26 آذر ساعت 19 در تالار آوینی بندرعباس روی صحنه می‌رود. کنسرت وحید تاج با همراهی گروه گردون اجرا خواهد شد.