سرویس موسیقی هنرآنلاین: داریوش صالح‌پور از موسیقی‌دان جوان و شناخته شده است که در عرصه موسیقی پاپ فعال است. او از دوستان نزدیک زنده‌یاد نیما وارسته بود و همکاری بسیاری با خوانندگان موسیقی پاپ همچون شهرام شکوهی و سهراب پاکزاد داشته است. او این روزها مشغول تنظیم آلبوم محمدرضا علیمردانی است. به بهانه نزدیک شدن به تاریخ انتشار آلبوم "حبس نفس" گپی کوتاه با این موسیقی‌دان جوان داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

از مرگ نیما وارسته شروع کنیم، چطور متوجه فوت او شدید؟

بخاطر دوستی نزدیکی که بین من و نیما بود، ساعت 12 شب یکی از همسایه‌های او با من تماس گرفت و خبر داد که نیما در استخر به دلیل هوای بسته و نارسایی قلبی دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده است.

بعد چه شد؟ شما باور کردید؟

نه، مسلما شوکه شدم و باورم نمی‌شد، اما بعد از حضور ما متاسفانه کار از کار گذشته بود و این هنرمند دارفانی را وداع را گفته بود این در حالی است که پلیس نیز برای تحقیقات بیشتر در محل حادثه حضور پیدا کرده بود. در کل حادثه‌ای تاثربرانگیز بود که هیچ‌وقت فراموش نخواهم کرد.

بگذریم، همکاری شما با آقای محمدرضا علیمردانی چگونه صورت گرفت؟

سر پروژه کودک با هم آشنا شدیم و رابطه دوستی ما شکل گرفت. دوران حرفه‌ای کار من از سال 1380 شروع شد و پس از آشنایی با محمدرضا به دو قسمت تبدیل شد. دوران قبل محمدرضا و دوران بعد از او. دوستی با وی تحولی در کارهای خودم و کارهایی که برای دیگران می‌ساختم ایجاد کرد. سلیقه و روحیه و جهان بینی او باعث متفاوت شدن آثار شد.

آلبوم "حبس نفس" تا کجا پیش رفته است؟

تقریبا 10 درصد از کار انتشار این آلبوم باقی است. ملودی همه آهنگ‌های این آلبوم را خود محمدرضا انجام داد، اما تنظیم و آهنگسازی کار توسط من و چند تن دیگر انجام شده است.

همکاری شما فقط به همین آلبوم ختم می‌شود؟

نه همکاری‌های زیادی داشتیم، به عنوان مثال موسیقی مستند "جهل مرکب" که مستندی درباره وهابیت است توسط من تنظیم شده است.

در حال حاضر با چه کسانی همکاری دارید؟

رهبر ارکستر سهراب پاکزاد هستم و در آلبوم او چند قطعه آهنگسازی کرده‌ام. با آقای فرزاد دزدمه همکاری دارم و در اثر جدید ایشان نیز حضور خواهم داشت.

با شهرام شکوهی هم همکاری داشتید؟

بله نوازنده گیتار ایشان بودم. از اول با گروه همراه بودم و همکاری‌هایی با هم داشتیم. در حال حاضر به دلیل مشغله کاری خودم موفق به همراهی با این گروه نیستم.

در کنسرت آقای علیمردانی حضور خواهید داشت؟

حتما به عنوان نوازنده در کنار او هستم.

در ضبط به مشکلی برنخوردید؟ نظرها متفاوت نبود؟

اصلا. بهترین همکاری من تاکنون با محمدرضا علیمردانی بوده است. ژانری که ما کار می‌کنیم فقط با کار گروهی شکل می‌گیرد. او به من الهام می‌دهد و من کار را انجام می دهم.