سرویس موسیقی هنرآنلاین: حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین توضیح داد: این روزها مشغول تمرین با اردشیر کامکار، ارژنگ کامکار، حسین بهروزی نیا و فرزاد محمد نژاد در قالب گروه هم‌نوازان برگ‌ریز هستیم و قرار است سلسله کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف ایران برگزار کنیم.

او ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اواخر هفته جاری اولین اجرا از این سلسله کنسرت‌ها در خُنج از شهرستان‌های استان فارس برگزار می‌شود و سپس در بوشهر در قالب آیین ادبی روی صحنه خواهیم رفت. بعد از این دو اجرا برای برگزاری کنسرت به ترتیب به مشهد، تنکابن، رامسر و احتمالاً شیراز سفر خواهیم کرد.

علیشاپور اضافه کرد: هدف اصلی ما برگزاری کنسرت در شهرها و شهرستان‌هایی است که هنوز علاقه‌ به موسیقی اصیل ایرانی در آن کم نشده است. برای رسیدن به این هدف شهرهای زیادی را در نظر داریم که تا زمان قطعیت کامل نمی‌توانم نام آن‌ها را ذکر کنم.

این خواننده همچنین گفت: در مورد آلبوم هم در یک کار با مازیار شاهی همکاری کردم که نام آن "شهریار عشق" است. این آلبوم بر مبنای اشعار شهریار و با دکلمه آیدین آغداشلو تولید و ضبط آن به پایان رسیده است. آلبوم دیگری دارم که بر مبنای داستان شاهنامه و با همکاری مسیح تحویلداری در مقام آهنگساز تولید شده است. نام آلبوم را "داستان کیومرث" گذاشته‌ایم، اما امکان دارد تغییر کند. این آلبوم اکنون در مرحله ضبط است.

علیشاپور تأکید کرد: این را هم بگویم که ترجیح می‌دادم فعلاً آلبومی منتشر نکنم. قصدم صرفاً برگزاری کنسرت بود اما این دو کار را به سفارش دوستان فعلاً در دست دارم. یکی از دلایلی که ترجیح می‌دهم آلبومی منتشر نکنم، نبود حمایت مخصوصاً حمایت رسانه‌ای از موسیقی اصیل ایرانی است. این حمایت در تلویزیون هر روز کمرنگ‌تر می‌شود، اما در رادیو همچنان علاقه‌ به این نوع موسیقی هست. با این شرایط کار در حوزه موسیقی اصیل ایرانی سخت شده است و نیاز به حمایت جدی در این ژانر احساس می‌شود.