سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت مهران مدیری چهارشنبه 31 مردادماه در سالن همایش‌های برج میلاد به تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی برگزار شد.

شاید اگر بخواهیم مدیری را در یک کلام توصیف کنیم باید عنوان "هنرمند همه‌فن‌حریف" را انتخاب کنیم چرا که او در تمام زمینه‌ها اعم از کارگردانی، بازیگری، مجری‌گری و حتی این بار در زمینه خوانندگی توانسته شخصیتی مستقل را به نمایش بگذارد. این را اکثر افرادی که شب گذشته بعد از کنسرت جدید مدیری از سالن خارج می‌شدند بیان می‌کردند.

اولین کنسرت این هنرمند بهمن سال 83 برگزار شد و در تمام اجراها او روی موسیقی اصیل و یا ارکسترال کار کرده بود، اما اجرای شب گذشته او بیشتر پاپ با رگه‌هایی از موسیقی فولکلوریک بود.

مدیری با حضور روی سن با همان ظاهر کلاسیک، هرچند کمی آراسته‌تر، از همان ابتدای کار با طنازی همیشگی خود توانست نبض مخاطب را به دست بیاورد، طوری که تا به انتهای سالن همچنان فضا با انرژی زیادی پر شده بود.

اولین قطعه اجرایی این برنامه "امشب شب مهتابه" بود که پیش‌تر روی تیتراژ پایانی سریال موفق "شب‌های برره" توسط مدیری خوانده شده بود.

او پس از اتمام این قطعه و ضمن خوشامدگویی گفت: امروز به همان اندازه که می‌خوانم باید حرف بزنم! امشب قطعات زیادی برای خواندن داریم، اما قبلش یک نکته را بگویم. چندی پیش شخصی از یک خیریه‌ با من تماس گرفت و گفت ما مدت‌هاست که به خاطر شرایط موجود بجای شیر خشک به بچه‌ها آب و قند می‌دهیم! باورکردنی نبود اما واقعیت داشت. در نتیجه تصمیم گرفتم تمامی عواید این دو شب کنسرت را شیر خشک خریده و تقدیم این بچه‌ها کنم.

او ادامه داد: این حرکت را پیش‌تر اعلام نکردم چون قصد شو آف نداشتم و الان اعلام می‌کنم.

سپس قطعه "بیا بریم کوه" در میان تشویق حضار اجرا شد.

این هنرمند در ادامه برنامه به وضعیت بد معیشتی و اقتصادی مملکت اشاره کرد و گفت: حرف‌های زیادی وجود دارد که همه می‌دانیم و این را هم می‌دانیم که خودمان باید به فکر خودمان باشیم و مملکت به دادمان نخواهد رسید، اما امشب قرار نیست تلخ شود در نتیجه از روی آن گذر می‌کنیم. قطعه بعدی برای اجرا "ناوک مژگان" بود.

در اواسط کنسرت مدیری به یک سورپرایز که قبلاً توسط او اجرا نشده اشاره کرد و کفت: ما با اردلان سرفراز تماس گرفتیم و او با احترام درخواست ما برای قطعه‌ای که همه ما با آن خاطره داریم را قبول کرد، سپس قطعه "سوغاتی" در میان تشویق فراوان حضار خوانده شد.

مدیری در انتهای برنامه ضمن یاد کردن از عزت‌الله انتظامی و درخواست 30 ثانیه سکوت، قطعه‌ای از محمد نوری را که انتظامی علاقه زیادی به آن داشت اجرا کرد. قطعه "بارون" از سروده‌های افشین یداللهی نیز به یاد این ترانه‌سرای فقید اجرا شد.

قطعه "بیا بریم کوه" و "ناوک مژگان" به درخواست مردم دو بار خوانده شدند.

خاطره اسدی و علیرضا فغانی مهمانان ویژه این سئانس بودند. مدیری ضمن معرفی فغانی گفت: زمانی که در "دورهمی" مهمان ما بود از او پرسیدم برایت پیش آمده بازیکنی را که از او خوشت نمی‌آید جریمه کنی که او تأیید کرد!

نیما حمیدی نوازنده درامز، جابر خدایاری نوازنده پرکاشن، بابک ریاحی پور نوازنده گیتار بأس، مسعود همایونی نوازنده گیتار الکتریک، سامان احتشامی نوازنده پیانو، گلنوش صالحی نوازنده تار، سینا جهان‌آبادی نوازنده کمانچه، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولن‌سل، ساسان هاشمی نوازنده کیبورد اعضای ارکستر برای این کنسرت بودند که این هنرمند ضمن معرفی این افراد از آن‌ها به‌عنوان بهترین‌های ایران یاد کرد.

علی اوجی که مدیریت اجرایی برنامه را بر عهده داشت در یک حرکت قابل تحسین جایگاه مناسبی را در وی‌آی‌پی سالن برای اهالی رسانه در نظر گرفته بود. مدیری پنجشنبه اول شهریور نیز روی صحنه می‌رود.

مهران مدیری طی سال‌های گذشته همراه با گروه موسیقی "دارکوب" اجراهایی را به‌عنوان خواننده تعدادی از قطعات برگزار کرده بود. این خواننده و بازیگر چندی پیش نیز قطعه‌ای را به آهنگسازی مهیار علیزاده در فضای مجازی منتشر کرد. او تیتراژهای پایانی تمامی ساخته‌های خودش را اجرا کرده است.