به گزارش هنرآنلاین ، آلبوم "هماگون" به آهنگسازی محمدرضا دستگاهدار و خوانندگی وحید تاج در دستگاه همایون و با اشعاری از سعدی، شهریار، ملک  الشعرای بهار و رهی معیری در هفته اخیر منتشر و طی مراسمی در شهر یزد با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان  رونمایی شد.

محمدرضا دستگاهدار متولد ١٣٥٧  شهر یزد، دوران مقدماتی سنتور را از سال ١٣٧٢آغاز کرد و نزد حسین سالارزاده به فراگیری مکتب  پرویز مشکاتیان پرداخت. در سال ١٣٨٦ ردیف میرزاعبدالله را نزد امین ریحانی فرا گرفتم. در سال ١٣٨٨ گروه موسیقی ققنوس را تشکیل داد.

وی  در خصوص ضبط آلبوم "هماگون" گفت:  ضبط این آلبوم  از سال  ١٣٩٤ در مشهد شروع شد. در آهنگسازی آلبوم چون سبک و سیاق استاد مشکاتیان همیشه مدنظر من بوده، توانستم با این دید و طرز فکرم نسبت به قطعات این هنرمند قطعاتی را بسازم.

این نوازنده سنتور در خصوص قطعات اجرایی این آلبوم گفت: این آلبوم شامل ١٢بخش شامل ٤تصنیف، یک پیش درامد،٣چهارمضراب ،٢بخش سازواوازو٢بخش تکنوازی تار وکمانچه  است. در بحث تصنیف از کلام سعدی ،شهریار،ملک  الشعرای بهار و رهی معیری کمک گرفتم.که هرکدام باتوجه به نوع کلام شاعر ملودیهای متفاوتی دارد.

آلبوم "هماگون" توسط گروه موسیقی ققنوس اجرا شده و  سینا جهان (کمانچه)، پاشا هنجنی(نی)، حسین رضایی نیا(دف و دایره) از نوازندگان میهمان و جمال سادات(تار)، قاسم عباسی وزین(تار)، پدرام زیرن قلم(عود)، نیما نعیمی(تارباس)، امیر رضا کاردار(کوبه ای)، مژگان خوش اندام(همخوان) و محمدرضا دستگاهدار(سنتور) اعضای این گروه را تشکیل می دهند.

آلبوم "هماگون" توسط موسسه هزار دستان و پخش رها منتشر و به بازار موسیقی عرضه شده است.