سرویس معماری هنرآنلاین: در ادامه سلسله کارگاه های پلتفرم 28، موضوع خانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در تعریف این کارگاه آمده است: ما اغلب از فضاى خانگى به عنوان محیطى پنهان و خصوصى یاد می‌کنیم، جایى که صاحب خانه نهایت کنترل را بر  اعمال، عادات روزانه و متعلقات شخصی‌اش دارد. ولیکن این فضاى خصوصى به شدت تحت تاثیر عواملى خارجى و از اذهان ما پنهان است.

به این دلیل است که بسیارى از محققین، در تعریف "خانه" از واژه "دامستیک" و یا "فضایى اهلى شده" یاد می‌کنند چرا که این تعریف نشان دهنده فضایى است که تحت تاثیر برنامه ریزى‌هایى خارج از حیطه  داخلى خانه شکل گرفته است.

در این راستا، "یک خانه: برش دوم" داستان شکل‌گیرى خانه‌اى است که توسط خانواده‌اى از قشر متوسط جامعه در سال ١٣٣٥  آغاز مى‌شود. در واقع این داستان دیالوگى بین معمارى، معمارى داخلى، اشیاء خانگى، مراودات کتبى، کتب و مجلات و آرشیو عکس‌هاى به جاى مانده از خانه‌اى است که در پروسه‌ از بین رفتن آن از تخریب و حذف فیزیکى نجات یافته‌اند.

این داستان در فصل‌هاى متعدد به نمایش گذاشته خواهد شد که نخستین فصل آن به معمارى خانه و ارتباطش با شهر مى‌پردازد.  

علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه‌ها می‌توانند جمعه 26 بهمن ماه از ساعت 16 الی 21 به پلتفرم 28 واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور‌بور، خیابان خاقانى، نبش بن‌بست روشن‌منش، پلاک ۲۸ مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلفن: ۹۸۹۳۵۶۰۴۰۰۵۵ و یا ایمیل 28@platplusforms.com اقدام کنند.