سرویس معماری هنرآنلاین: معماری و تکنولوژی مهم‌ترین موضوع قابل بحث برای شرکت‌های طراحی و تکنولوژی است. به خصوص اینکه در طول یک دهه گذشته رابطه بین تکنولوژی و معماری عمیق‌تر شده و شرکت‌های مشهور اعم از مایکرسافت، اپل و گوگل در این زمینه با هم به رقابت پرداخته‌اند.

شرکت معماری WZMH یکی از همکاران مایکروسافت در پروژه تبدیل چگونگی ارتباط افراد در محیط زندگی است که شرکت سازنده پانل‌های هوشمند سازه‌ای (ISP) زیرساخت پلاگین "نصب و شروع" طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و فضاهای سازگار برای کنترل از راه دور را به این دو شرکت معرفی کرده است.

شهرهای هوشمند

شرکت WZMH نخستین گروه معماری به شمار می‌رود که در پیشبرد چنین برنامه‌ای پذیرفته شده، و هسته اصلی طراحی خود را بر اساس برنامه‌های کاربردی سازمان‌های مرتبط با هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. برنامه Insider Labs در جستجوی شرکت‌های تأسیس شده و استارت آپ‌های مهم است که با شرکت مایکروسافت همکاری می‌کنند که این پایگاه‌ها در ردموند ایالت متحده، شنزن چین، و مونیخ آلمان واقع شده‌اند.

 محصولاتی که توسط این کمپانی‌ها ارائه شده شامل نسخه‌های توسعه یافته، اولیه و آزمایش شده است که برخی از محصولات در طول چند سال گذشته جهت تجاری سازی در بازارهای فروش قرار گرفته‌اند.

شهرهای هوشمند

یکی از ساده‌ترین و اجرایی‌ترین وسایل هوشمند پنلی است که توسط صدای کاربر یا لمس صفحه قابل مدیریت بوده و توسط اینترنت با تمام وسایل خانه ارتباط برقرار کند. شرکت شیائومی یکی از کمپانی‌هایی است که جدیدترین محصولات خانگی خود را بر اساس سیستم مرکزی و اپلیکیشنی اختصاصی بر روی تلفن‌های همراه تولیدکرده است.

حال این ایده یکی از جاه‌طلبی‌های دوست‌داشتنی مایکروسافت محسوب می‌شود که به جای خانه یا آپارتمان، به یک شهر هوشمند اندیشیده است. اینکه بتوان گرمایش، سرمایش، تهویه، نور، وسایل ارتباطی (آسانسور، حمل و نقل و ...) را در یک یا چندین مجموعه بسیار بزرگ مدیریت کرد، آن هم توسط چند اپراتور ساده درون یک اتاق. چنین کانسپتی با این اراده اجرایی می‌تواند هزینه زیرساخت‌های  معماری را تا حد زیادی کاهش دهد.

منبع: آرل