به گزارش هنرآنلاین، کنفرانس معماری منظر دیجیتالی معتبرترین گردهمایی معماران منظر با تأکید بر استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی است که هر سال در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی برگزار می‌شود.

کنفرانس امسال از تاریخ ٣٠ مِی الی ٢ ژوئن در دانشگاه هنرهای کاربردی فرایزینگ مونیخ برگزار می‌شود.

در این کنفرانس علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی، جدیدترین مقالات مرتبط با معماری منظر دیجیتالی ارائه می‌شود. در حاشیه کنفرانس مسابقات، بازدیدهای علمی و ورکشاپ های آموزشی مرتبط برگزار می‌شود.

 سرفصل‌های پژوهشی این کنفرانس عبارتند از:  مدل‌سازی جامع اطلاعاتی  (BIM) در معماری منظر،  استفاده از سنسورهای پهپاد در تصویرسنجی (Photogrammetry) کوتاه-برد در معماری منظر،  کلان داده (Big Data) و معماری منظر،  واقعیت افزوده (AR) در معماری منظر،  واقعیت مجازی (VR) و زمینه دید وسیع(Immersive Displays) در معماری منظر،  طراحی فضای جغرافیایی (Geodesign) برای تغییرات آب و هوایی،  تجهیزات سیار برای طراحی فضای جغرافیایی،  منظرالگوریتمیک،  اشتراک گذاری طرح‌ها از طریق مدل رایانش ابری (Cloud Computing)،  اینترنت اشیا (IOT) در منظر،  کاربرد ابر نقاط (Point Cloud) در معماری منظر،  اسکن سه‌بعدی و ساخت دیجیتالی در معماری منظر،  رسانه‌های اجتماعی در معماری منظر و  آموزش معماری منظر دیجیتال است.

بر اساس این گزارش، کنفرانس معماری منظر دیجیتال از چهارشنبه ۹ الی شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ در مونیخ آلمان برگزار می‌شود.