سرویس معماری هنرآنلاین، جشنواره بین‌المللی معماری (World Architecture Festival Awards) که 11 سالگی دوره خود را پیش رو دارد، این بار مسئولین آمستردام را به عنوان برگزارکننده فستیوال خود در سال 2018 برگزیده است.

برگزارکنندگان این فستیوال انتظار دارند بیش از 500 نمونه طراحی و معماری در این مسابقه در 30 بخش مختلف به رقابت بپردازند. این رویداد معماری به مدت دو سال در شهر تاریخی هلند برگزار و سپس به برلین منتقل می‌شود.

به گزارش معماری آرل به نقل از آرک دیلی، جشنواره بین‌المللی معماری بزرگ‌ترین رویداد معماری در دنیا به شمار می‌رود که تمام پروژه‌های معماران به صورت اجرایی حضور دارند و توسط داوران به صورت زنده و کامل بررسی می‌شوند. انتظار می‌رود که امسال نیمی از 120 داور مسابقه را خانم‌ها تشکیل دهند.

ساختمان‌های تکمیل شده امسال توسط داوران بنامی همچون: مدیر شرکت معماری MVRDV ناتالی دِ ورس، سِر دیوید آدایف، لی ژیانک و معاون رئیس دانشگاه هاروارد، محسن مصطفوی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. همچنین این هیئت جوایز WAF را برای پروژه‌های کوچک در نظر گرفته که شامل موضوعاتی مانند: بهترین استفاده از رنگ، بهترین استفاده از چوب، عکاسی، نقاشی و پروژه‌های دانشجویی است.

جوایز WAFX هم به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که مسائل مربوط به معماری طی چند سال آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند و به نوعی به پروژه‌های آینده اختصاص می‌یابد. همچنین امسال برای اولین بار جایزه‌ای در بخش تحقیقانی WAFX اختصاص داده شده که به مسئله محیط زیست و آب اختصاص داده شده است. جایزه 10 هزار پوندی این بخش از طرف  بنیان‌گذار WAF تأمین می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تا قبل از تاریخ 20 آوریل (31 فروردین 97) ثبت‌نام کنند، می‌توانند از رتبه‌بندی زودهنگام این مسابقه بهره ببرند.