سرویس معماری هنرآنلاین: خانه " XYZ" کانسپتی از استودیو "وونگ فون گلنوو" است که مرزهای محدودیت در تصویر تحمیل شده خانه‌ها را از میان بر می‌دارد.

هنگامی که ما خانه‌ای را تصور می‌کنیم به طور معمول فضاهایی را در نظر می‌گیریم که امور روزانه‌مان را در آن‌ها انجام می‌دهیم؛ اینکه هر قسمت از خانه چون آشپزخانه، اتاق خواب یا حمام کدام نیازهای روزانه ما را برآورده می‌کنند یا دسترسی ما را به وسایل مورد نیازمان فراهم می‌کنند.

طرحی که استودیو "کونگ فون گیلنوو" در همین ارتباط ارائه داده قصد دارد تا تصور ناخودآگاه و عادی شده ما را که تا اندازه زیادی محصول روزمرگی‌های ما است، در توصیفی تازه و متفاوت از خانه درگیر کند. این اینستالیشن با از میان برداشتن دیوارها، درها و سطوحی که طبقات را از یکدیگر تفکیک می‌کنند، ما را با تصویری متفاوت از یک خانه با تمام اجزا و عناصری که زندگی روزانه ما را می‌سازند روبه رو می‌کند.

در این اثر که پیکربندی دوباره‌ای از مفهوم خانه است، مجموعه عناصری که به عنوان وسایل زندگی دور خود جمع کرده‌ایم در تصویری یکپارچه و بی واسطه در مقابل دیدگان ما قرار می‌گیرد و یک طرح فضایی نامرئی را شکل می‌دهد که در آن همه چیزها به شکلی بصری در دسترس ما هستند.

این اینستالیشن که " خانه ایکس. وای. زد" (House XYZ) نام گرفته و در ابعاد واقعی شکل گرفته، اجازه می‌دهد تا با تصویری حقیقی تر از مکان‌هایی که بیشترین اوقاتمان را در آن‌ها می‌گذرانیم، رو به رو شویم؛ تصویری که شاید بتواند پرسشی را برای تجدید نظر در بعضی جنبه‌های زندگی روزمره که غیرقابل تغییرشان  می دانیم در ذهنمان ایجاد کند.

استودیو "وونگ فون گلنوو" یک استودیو معماری درشیکاگو است که در همکاری" لپ چی وونگ" و " آلیسون ون گلنو" در سال 2016 میلادی تأسیس شده است.

منبع: دیزاین بوم