سرویس معماری هنرآنلاین:  کانسپت ارائه شده " وینسنت کلابو" برای رقابت طراحی با موضوع بازسازی بخش‌های ویران شده شهر "موصل" پس از آزادسازی از دست داعش به عنوان طرح برگزیده شناخته شده است.

کلابو در این ایده پردازی که یادآور فضایی قرون وسطایی است، تکنیک چاپ سه بعدی توسط ربات‌های چاپگر  را به عنوان استراتژی بازسازی شهری جدید بر روی خرابه‌های موصل در نظر گرفته است. این طرح که حدود پنجاه و سه هزار واحد مسکونی ارزان قیمت را شامل می‌شود، در قالب پل‌هایی عظیم بر  روی پنج پل قدیمی رود دجله ارتباط دو سوی رودخانه را با یکدیگر برقرار می‌کنند.

واحدهای مسکونی مدولار در قالب پیش ساخته‌هایی که قابلیت تکمیل یک مجموعه بزرگ‌تر را دارند برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده‌اند.  

این ایده پردازی که در هماهنگی با محیط زیست منطقه و ظرفیت‌های کشاورزی اطراف شهر شکل گرفته، تمهیداتی قابل توجه برای آبرسانی به مناطق مسکونی و کشاورزی را هم شامل می‌شود. همچنین تدابیری برای بازیافت پسماندهای آلی تجزیه‌شده شهر و استفاده از آن  به عنوان تغذیه خاک و گیاهان اندیشیده شده که ساختاری خودکفا به شهر می‌بخشد.

علاوه بر این‌ها کانسپت برگزیده بازسازی موصل با استفاده از سیستم مدولار در حقیقت یک مدل برنامه ریزی شهری را شکل می‌دهد که بنا به اقتضائات می‌تواند به آسانی و با هزینه‌های پایین افزایش ظرفیت دهد.

vincent callebaut five farming bridges

vincent callebaut five farming bridges

منبع: دیزاین بوم