سرویس معماری هنرآنلاین: کمپانی اپل آخرین کانسپت معماری فروشگاه‌های خود در شهر ملبورن استرالیا را ارائه کرد.

این کانسپت جدید مفهوم کلی خرده‌فروشی و فروشگاه‌های تجاری دیجیتال اپل را دگرگون کرده و المان‌های جدیدی را برای فروشگاه‌های خود در سال 2018 ارائه کرده است. کمپانی اپل طبق سنت سال‌های گذشته به سراغ گروه معماری فاستر و همکاران رفته و به دلیل رضایت از همکاری با این شرکت در پروژه‌های سال های گذشته تا به امروز، طراحی و اجرای فروشگاه های جدید را هم به این کمپانی سپرده است. 

شرکت معماری نورمن فاستر اجرای اولین پروژه خود را به عنوان پرچمدار این برند در ملبورن استرالیا آغاز می کند. کمپانی اپل در چند سال گذشته فروشگاه های تجاری زیبایی نظیر شعبه خیابان میشیگان شیکاگو، فروشگاه اپل دبی، فروشگاه واشنگتن و میلان، و پارک فناوری اپل را به اجرا رسانده است.

این پروژه در ضلع جنوبی سایت، در امتداد رودخانه قرار گرفته که شامل یک ساختمان دو طبقه با دیوارهای تمام شیشه ای (مانند شعبه شیکاگو)، کف سنگی و ستون های فولادی ضد زنگ است. با ایستادن در بالکن طبقه دوم منظره پانورامیکی از شهر و رودخانه قابل مشاهده است. برنامه‌ریزی‌های فروشگاه های جدید اپل به نحوی است که ساختمان به طور کامل توسط انرژی های تجدیدپذیر کار می کند. این جزء ویژگی های جدید فروشگاه های اپل است و به همین دلیل از گروه معماری نورمن فاستر که پیشگام در سبک های تک و اکوتک بوده به عنوان گروه طراحی انتخاب شده است.

چند ماه پیش هم فروشگاه اپل شیکاگو با طراحی استودیو فاستر رونمایی شد. این پروژه یک پلتفرم جدید عملکردی را در یکی از خیابان‌های اصلی شیکاگو در حاشیه رودخانه این شهر شکل داده است. این پروژه ساختمان اداری اپل در شیکاگو را در رویکردی شفاف نما با فضای عمومی این منطقه ارتباط می‌دهد. این رویکردی است که استودیو فاستر در پروژه‌هایش همواره مد نظر داشته و نشان از تعهد این طراحان به کارکردهای اجتماعی معماری دارد.

منبع: آرل