سرویس معماری هنرآنلاین: با پایان سال 2017 و شروع سال  جدید میلادی، گمانه زنی‌ها درباره برنده جایزه پریتزکر که نوبل دنیای معماری شناخته می‌شود شدت گرفته است.

آیا هیئت داوران پریتزکر رویکردی محافظه‌کارانه در پیش خواهد گرفت و این جایزه را به معماری پر سن و سال با رویکردی تثبیت شده ( مانند فرای اتو در سال 2015) اهدا خواهد کرد یا معماری جوان را که خواسته تعریف جدیدی از معماری ارائه دهد ( همچون آلخاندرو آراونا در سال گذشته) شایسته این عنوان خواهد دانست؟ آیا این جایزه به یک فرد یا به دو یا چند معمار که با یکدیگر همکاری می‌کنند، اختصاص پیدا خواهد کرد؟ آیا هیات داوران فعالیت هنری و حرفه ای را صرف نظر از پیش زمینه‌ها و ملاحظات دیگر در این انتخاب لحاظ خواهد کرد و یا امسال همچون سال 2017 انتخابی با ملاحظات سیاسی تر پیش رویمان خواهد بود؟

وبسایت آرک دیلی همچون سال گذشته یک نظرسنجی را در ارتباط با فرد مناسب برای دریافت جایزه پریتزکر 2018 ترتیب داده است. مقصود این نشریه از این نظرسنجی تنها گمانه زمانی درباره اینکه در نهایت چه کسی برنده این جایزه خواهد بود، نیست بلکه بیشتر ناظر بر این است که خوانندگان عنوان کنند که از نظرشان چه فردی شایستگی آن را دارد و به چه دلیل؟

دسترسی به این صفحه نظرسنجی و اعلام رأی اینجا فراهم شده و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب یکی از معماران معرفی شده در این فهرست و ثبت آن در این صفحه در معرفی معماران شایسته سهیم باشند.

در این فهرست نام 32 گروه و معمار شناخته شده و برجسته چون دیوید آجایه، سولانو بنیتز، استفانو بوئری، سانتیاگو کالاتروا، دیوید چیپرفیلد، سو فوجیموتو، استیون هال، بیارکه انگلس، فرانسیس کِره، کنگو کوما،دنیل لیبسکیند، رابرت استرن و پاتریک شوماخر پیشنهاد شده است اما شما می‌توانید با انتخاب گزینه "دیگر" در انتهای فهرست نام معمار مورد نظر خود را به ثبت برسانید.