سرویس معماری هنرآنلاین: با توجه به جمعیت سریع و رشد اقتصادی، اندونزی با مسائل مانند فروپاشی زمین و افزایش سطح دریا مواجه است . برای مبارزه با این مشکلات ، معماران SHAU یک طرح جامع برای بنیاد جاکارتا جیا و متمرکز بر احیاء بزرگ زمین برای ایجاد فضای سبز طراحی کرده‌اند.  پیشنهادهای  معماران SHAU  در این پروژه که " جاکارتا جیا" نام دارد اکنون موفق شده جایزه شهرهای هوشمند را در جشنواره معماری جهانی 2017 را به دست آورد.

این تیم طراحی در ابتدا شبکه ای را برای اطلاع رسانی به چارچوب شهری در جزیره ای بیضی شکل در نظر گرفته است، اما شبکه‌های شهر دیگر هم الهام بخش این طراحان بوده است. این سازمان فضایی شهری امکان  زیست مناسب شامل فضای زندگی، خیابان‌های عمومی، پارک‌ها و میدان‌ها را برای1.9 میلیون نفر از ساکنان جدید جاکارتا فراهم می‌کند.

این طرح جامع با یکپارچه سازی خط ساحلی اندونزی، به ساکنین سواحل، دریاچه‌ها و کانال‌ها نیز امکان رشد اقتصادی و رفاه می‌دهد.. علاوه بر این، این جزیره خطر سیلاب‌های ویرانگر را با کمک دیوارهای غول پیکر کاهش خواهد داد.

طرح جامع جدید در نظر دارد برنامه ای برای رشد پایدار و مسئولانه جاکارتا از طریق اهدافی چون فضای سبز ، انرژی سبز بازیافت زباله، گسترش نواحی بدون خودرو شخصی و متمرکز بر حمل و نقل عمومی را برای ساکنین این منطقه محقق کند.

برای تکمیل این طرح جامع که مساحتی در حدود 58 کیلومتر را شامل می‌شود یک دوره زمانی 30 ساله پیش بینی شده است.

منبع: آرک دیلی