سرویس معماری هنرآنلاین: 1708 صفحه از آثار کامل لوکوربوزیه در فاصله سال‌های 1910 تا 1969 در دسترس قرار گرفته است. در این صفحات طرح‌های شاخص چون "ویلا ساووی" و برخی از مهم‌ترین نوشته‌های لوکوربوزیه  قابل مطالعه است.

یک وبسایت پژوهشی با عنوان Monoskop Log این متن‌ها را به همراه مجموعه ای کامل از پروژه‌ها و طراحی‌های این معمار برجسته قرن بیستم را به صورت دانلود رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

این آثار در قالب مجموعه ای 8 جلدی سازماندهی شده و مروری جامع از فعالیت لوکوربوزیه را امکان‌پذیر می‌کند.

"شارل ادوارد ژانره" معروف به لو کوربوزیه معمار، طراح، نویسنده، نقاش و شهرساز است. از او به عنوان یکی از معماران مدرنیست پیشرو با سبکی ویژه یاد می‌شود.

در زمینه معماری لوکوربوزیه خانه را به عنوان ماشینی برای زندگی عنوان کرد، همانگونه که اتومبیل ماشینی برای حرکت است. او پنج نکته را در ساختمان‌های مدرن معرفی کرد که عبارتند از یک) ستون‌ها ساختمان‌ها را از روی زمین بلند می‌کنند. دو) بام مسطح و باغ روی بام. سه)پلان آزاد. چهار)پنجره‌های طویل و سرتاسری و پنج) نمای آزاد، کف‌ها و دیوارها به صورت کنسول.

شهر چندیگار در هند  توسط لو کوربوزیه طراحی شد. برای طرح این شهر لو کوربوزیه از جدیدترین ضوابط شهر سازی و معماری مدرن که عمدتاً خود او مسئول تبیین آنها بود، استفاده کرد. دومین شهری که توسط عقاید لو کوربوزیه طراحی شد، شهر برازیلیا، پایتخت برزیل بود که توسط لوچیو کوستا و اسکار نیمایر در سال ۱۹۵۷ طراحی شد. نمایر خود با لو کوربوزیه، در طراحی ساختمان وزارت آموزش و پرورش برزیل در سال ۱۹۳۶ همکاری کرده بود.

همچنین ساختمان طراحی شده توسط نورمن فاستر، معمار سبک های تک، بنام برج هزاره توکیو ۱۹۸۹ در ساحل شهر توکیو را می‌توان نمونه کاملی از برج‌های چند منظوره نظریه لو کوربوزیه تلقی کرد.

لوکوربوزیه در طی فعالیت حرفه‌ای خود، استفاده از یکی از شاخص‌ترین مصالح ساختمانی مدرن یعنی بتن را به نهایت زیبایی رساند و کارهای او مورد تقلید جهانی قرار گرفت.

پیوندهای دسترسی به این مجموعه را اینجا ببینید.

منبع: آرک‌دیلی