سرویس معماری هنرآنلاین: معمار ایرانی‌تبار در فهرست 9 نفره اعضای بین‌المللی آکادمی سلطنتی معماران بریتانیا ( RIBA) 2018 قرار گرفت.

در این فهرست نام فرخ درخشانی معمار ایرانی سوئیسی در کنار جین گنگ، آنتونیو گونزالس، آندریاس هلر، سباستین ایرارزازوال، جان لین، ویلم جان نوتلینگ، شین اوتول و خوزه ماریا سانچس گارسیا دیده می شود.

فرخ درخشانی فارغ‌التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران، تحصیلا‌ت خود را در مدرسه معماری پاریس (UPI) ادامه داد. او در حال حاضر مدیر جایزه معماری آقاخان است. زمینه اصلی فعالیت او معماری معاصر جوامع اسلا‌می است. درخشانی مدیریت طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی را هم در ایران به عهده داشته و در پاریس و ژنو هم طراحی معماری انجام داده است.

فدراسیون بین‌المللی معماران بریتانیا تا پیش از سال 2006 میلادی اعضای بین‌المللی خود را تنها به صورت افتخاری در فهرست خود قرار می داد. از این سال به بعد این آکادمی علاوه بر معرفی اعضای افتخاری، به طور سالانه تعدادی از فعالان عرصه معماری را به خاطر قدردانی از دستاوردهای معماران غیر بریتانیایی در میان اعضای بین‌المللی خود معرفی می کند.

همزمان با معرفی این اعضا، فهرستی از 14 عضو افتخاری سال 2018 این آکادمی هم اعلام شده که ترکیبی از حرفه‌های مختلف از جمله روزنامه نگاران، مدیران هنری ، موزه داران و اقتصاد دانان را در بر می گیرد.