سرویس معماری هنرآنلاین: " رافائل مونئو" معمار اسپانیایی جایزه "پریمیوم امپریال" سال 2017 را کسب کرد. مونئو یکی از پنج هنرمند بین المللی است که موفق به کسب این جایزه در سال 2017 شده‌اند.

"پریمیوم امپریال"  جایزه سالانه ای است که هر ساله هنرمندانی در پنج حوزه نقاشی، مجسمه سازی، معماری، موسیقی، تئاتر / فیلم را برای دریافت این جایزه معرفی می‌کنند.

امسال " رافائل مونئو" موفق به کسب این جایزه در بخش معماری شده است. سال گذشته این جایزه به " پائول مندس" معمار شناخته شده برزیلی تعلق گرفته بود.

 همچنین "شیرین نشاط" هنرمند ایرانی، " آل آناتسوئی" از غنا، " یوسو نادور" از سنگال و "مایکل باریشنیکوف" از روسیه به ترتیب در رشته‌های نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی و فیلم موفق به کسب این جایزه شده‌اند.

جایزه "پریمیوم امپریال" از سال 1989 میلادی و از سوی "انجمن سلطنتی هنر ژاپن" به پوشش دادن دستاوردهای نوین در رشته‌هایی  می‌پردازد که در جایزه نوبل لحاظ نشده‌اند.

رافائل مونئو تنها معمار اسپانیایی است که موفق به دریافت جایزه‌ی پریتزکر شده و به خاطر آثار زمینه گرا که در عین حال به سبک مدرن متعهد مانده‌اند، شناخته شده است. از طرح‌های او اغلب با عنوان رسیدن به ماهیت دست‌نیافتنیِ "بی‌زمانی" یاد می‌شود.

مونئو همچنین مدال طلای ریبا در سال 2003 و جایزه‌ی شاهزاده آستوریاس در سال 2012 را نیز دریافت کرده است. از بناهای مهم او می‌توان به موزه بین‌المللی هنر رم و اریتوریوم بزرگ اروپا در بارسلونای اسپانیا، کلیسای جامع لس‌آنجلس و موزه هنر دیویس در ماساچوست اشاره کرد.