سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره جایگاه جشنواره مد و لباس فجر در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و ایجاد بسترهای مناسب برای برندسازی اسلامی و ایرانی به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که حوزه مد و لباس با تحولی چشمگیر و رو به رشد مواجه بوده است و توجه به این مهم از رویکرد نمایشگاهی و تولید و عرضه کالاهای طراحی و تولیدشده به سمت نگاه حمایتی از طراحان و فعالان هنرمند و خالق آثار درخور اسلامی و ایرانی معطوف شده است.

مرادخانی ادامه داد: همه فعالان باید به این مقوله، شکل و جایگاه اجتماعی درستی بخشند و ما هم تمام امکانات حاکمیتی را برای ایجاد بسترهای مناسب حرکتی فراهم می‌کنیم.

مرادخانی در ادامه به تأثیر فعالیت طراحان حوزه مد و لباس در نهادینه ساختن اقتصاد مقاومتی و تحولات مرتبط به امر اشتغال‌زایی اشاره و بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی نباید فضای کلیشه‌ای داشته باشیم و امروز شاهد آن هستیم که حرکت‌های هوشمندانه‌ای در این زمینه محقق شده است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تمام محصولات و دستاوردهای ایرانی در عرصه‌های گوناگون در محور مختصات جهانی جایگاه خود را به درستی پیدا کرده و ارزش‌گذاری شوند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پژوهش‌های بسیار خوب چه در حوزه داخلی و چه در بخش مطالعات بین‌الملل مرتبط با عرصه مد و لباس بیان کرد: در راستای این نگاه پژوهشی و علمی، در سال جاری و بر اساس گزارش کارگروه محترم ساماندهی مد و لباس، بیش از 5 هزار و دویست اثر از حدود 800 شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره مد و لباس فجر رسیده است و همین امر بر ایجاد جریان مستمر و قابل تأمل صحه می‌گذارد.

مرادخانی افزود: ما باید در جامعه جهانی جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم و به ایجاد برند اسلامی در جهان فکر کنیم. برخی از فعالیت‌ها در ذات خود بین‌المللی هستند و مد و لباس هم مسئله‌ای فرامرزی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: باید به جایزه جشنواره‌های هنری فجر اعتبار جهانی بخشیده و تلاش کنیم که جشنواره بین‌المللی به معنای واقعی داشته باشیم و امیدواریم روزی در عرصه مد و لباس اسلامی همه طراحان بین‌المللی آرزوی دریافت داشتن جایزه جشنواره مد و لباس فجر را داشته باشند.