به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در یادداشتی با اشاره به شرایطی که پاندمی کرونا بر جامعه ایران تحمیل شده است، از طراحان و فعالان عرصه مد و لباس کشور درخواست کرد با تکیه بر نبوغ و خلاقیت خود و با الهام از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی به طراحی و تولید محصولاتی دست زنند و امید و شادی را برای جامعه به ارمغان آورند.

در مشروح این یادداشت آمده است: "طراحان و دست‌اندکاران عرصه مد و لباس ایران عزیز، در آستانه برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و در حالی که به زودی به استقبال بهار و عید نوروز خواهیم رفت، جامعه ایران به امید و شادی که شما با خلاقیت و ایده‌پردازی خود می‌توانید به مردم هدیه کنید، نیازمند است.

مردم ایران در حال پشت سرگذاشتن یک سال سخت به دلیل شیوع کرونا و مشکلات متعاقب آن هستند؛ صنعت پوشاک و دست‌اندرکاران این هنر صنعت نیز به شدت از شرایط موجود آسیب دیده‌اند؛ در چنین شرایطی نقش شما به عنوان افرادی که می‌توانید با خلاقیت و ارائه طرح‌های بدیع و نو شوری در جامعه بیافرینید بسیار زیاد و سنگین است.

با شیوع کرونا ایده‌های بسیار خلاقانه‌ای در جهان مد و لباس ارائه شد؛ حتی انتخاب کنندگان رنگ سال هم تلاش کردند رنگی شادی آفرین و فرح بخش را به عنوان رنگ سال انتخاب کنند. در ایران نیز تعداد قابل توجهی از شما طراحان عزیز با شرکت در جشنواره لباس کودک و نوجوان سهم ارزشمندی در ارائه طرح‌های نو و برخواسته از اصالت ایرانی ارائه کردید و امیدوارم تعداد بسیار بیشتری از شما با ارائه طرح‎‌‌های قابل توجه و ارزنده به جشنواره مد و لباس فجر زمینه تولید پوشاکی شایسته، فاخر و ارزشمند برای روزهای پر از شادی مردم ایران در ایام عید فراهم کنید.

کرونا شرایط سختی را به همه ما تحمیل کرده است؛ با جزء به جزء آسیب‌های وارده به کسب‌وکار شما آشنا هستم اما می‌توانم با اطمینان این نوید را بدهم که در کنار هم در حال مرتفع کردن مشکلات هستیم.

با وجود تمام مشکلاتی که هنر صنعت مد و لباس در سال جاری تجربه کرد، حدود یک سال است که برندهای خارجی کم‌ترین حضور دهه‌های اخیر خود را در بازار ایران تجربه می‌کنند و این یک فرصت تاریخی است که شما اوج توانمندی‌های خود را در جشنواره فجر به نمایش بگذارید و در ادامه محصولاتی به بازار مصرف ایران عرضه کنید که حتی با لغو تحریم‌ها و حضور قوی برندهای خارجی پوشاک به عنوان رقیب شما، باز هم مردم ایران با افتخار بخواهند ایرانی بپوشند. جامعه به شوری که شما می‌توانید خلق کنید، نیاز دارد."