سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دومین جشنواره مدیریت پسماند به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و انجمن علمی دانشجویی محیط‌ زیست دانشگاه الزهرا (س) با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت علوم بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

افزایش توجه و حساسیت جامعه به مقوله کم و کیف پسماند، ترغیب به ساماندهی و جداسازی پسماند از مبدأ، تشویق سازمان‌های مردمی خیریه در جهت بهره‌وری از پسماندهای قابل‌استفاده و طرح بیش‌ازپیش موضوع بسیج امکانات برای بازیافت حداکثری از پسماند ازجمله اهداف این رویداد عنوان شده است.

قرار است کارگاه آموزش تکنیک‌های مختلف سوزن‌دوزی و کار با مهره‌های تزئینی روی چرم در حاشیه این رویداد برپا شود.

به نظر می‌رسد ارتباط موضوعی چنین کارگاهی با جشنواره مدیریت پسماند به مقوله مدیافت اشاره داشته چرا که در این حوزه، طراحان و هنرمندان خلاق با استفاده از تکه پارچه‌هاى دور ریز، انواع تزئینات، خرج کار و تکنیک‌هاى مختلف پارچه‌سازى و سوزن‌دوزى روى لباس‌هاى مستعمل یا از رده خارج شده، لباس یا اکسسورى جدیدى را طراحى، اجرا و مجدداً آنها را وارد بازار می‌کنند.

طراحی پارچه، نقاشی، پوستر، کارتون، کاریکاتور، آثار حجمی، چیدمان، ویدئو آرت، پرفورمنس و عکاسی ازجمله محورهای این جشنواره است و بنا بر اطلاعات مندرج در فراخوان این رویداد، امروز آخرین‌مهلت ارسال اثر به دبیرخانه عنوان شده است.

اطلاعات تکمیلی درباره کارگاه آموزش تکنیک‌های مختلف سوزن‌دوزی و کار با مهره‌های تزئینی روی چرم را در پوستر این رویداد 5روزه ببینید:

IMG-20210109-WA0008