به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مقدمه مندرج در فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر است:

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده ۳ قانون ساماندهی مد و لباس هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

امسال نیز این جشنواره دهمین دوره خود را با ۱۱ هدف ازجمله تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس و صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران هنر- صنعت مد و لباس برگزار می‌کند.

بخش‌های اصلی جشنواره:

بخش‌های اصلی جشنواره دهم مد و لباس فجر شامل: ۱. طراحی (مسابقه و نمایش) ۲. علمی- پژوهشی، ۳. صنعت و فناوری‌های نوین، ۴. اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد و مؤسسات مد و لباس، ۵. استان‌ها و اقوام (به‌صورت غیرمتمرکز در سراسر کشور) و ۶. بین‌الملل است.

در بخش مسابقه (رقابتی) جشنواره دهم موضوعات: طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، چادر، پوشش سر و مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا) به رقابت گذاشته شده است و البته در بخش مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا) نیز هنرمندان کشورمان در بخش‌های لباس اجتماع بانوان، طراحی چادر و مانتو عبایی، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش و طراحی زیورآلات به رقابت خواهند پرداخت.

بخش غیررقابتی جشنواره دهم مد و لباس فجر نیز شامل: ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش خواهد بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره از امروز ۳۰ آذرماه تا دهم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را بر اساس ضوابط اعلام‌شده به نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ‌بنزین، کوچه هلال‌احمر، پلاک ۶ ارسال و در صورت نیاز با شماره تلفن‌های شماره‌های ۲۱۶۶۷۲۲۳۱۲، ۲۱۶۶۷۳۱۵۶۰، ۲۱۶۶۷۴۲۱۱۷، ۹۳۰۶۴۵۴۵۲۸، ۹۳۳۳۹۷۱۱۳۶، ۹۱۰۹۵۱۶۸۴۱، ۹۱۲۶۸۹۴۵۹۰ و نمابر ۲۱۶۶۷۲۲۳۱۳ تماس بگیرند.

برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات جشنواره نیز می‌توانید به آدرس www.iranmode.fahang.gov.ir مراجعه کنید. دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۵ بهمن لغایت اول اسفندماه سال جاری در بوستان گفتگو به آدرس تهران، بزرگراه شهید چمران، مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مشروح فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر را با دانلود لینک زیر مطالعه کنید.

دانلود فایل