سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علیرضا حقیقی مدیر شتاب‌دهنده رایمون و مسئول فنی استارت آپ نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب درباره شکل‌گیری این ایده نوآورانه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: مجموعه رایمون مرکز شتاب‌دهی است که در حوزه صنایع خلاق فعالیت می‌کند که این صنایع خلاق می‌توانند به زمینه‌های متعددی همچون صنایع دستی، انیمیشن و مد و لباس ورود کند.

او افزود: با توجه به این که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام از سهامداران مجموعه هستند، این امر از مسئولیت‌های اجتماعی و رسالت‌های سازمانی ما بود که گامی در مسیر حمایت و توسعه فعالیت‌های عرصه عفاف و حجاب در کشور برداریم.

حقیقی اظهار داشت: از آنجا که هر سال در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش عرضه محصولات حجاب برگزار می‌شد و در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رویدادهای متعدد، این امکان نیز از فعالان حوزه عفاف و حجاب گرفته شد، درنتیجه این ایده به ذهن دوستان استارت آپی ما رسید که می‌توان این ضعف را با ایده‌های فناورانه پوشاند.

مدیر شتاب‌دهنده رایمون با اشاره به این که از اواخر بهمن‌ماه، ایده ایجاد سامانه فروش اینترنتی و برپایی نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب شکل گرفت، بیان کرد: با قطعی شدن لغو برپایی تمام رویدادهای فرهنگی ازجمله نمایشگاه قرآن کریم با نهادهایی همچون انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و بسیج اصناف وارد مذاکره شدیم و مقرر شد رایمون به‌عنوان پشتیبان مالی و فنی این طرح و ایده را به اجرا درآورد.

او اذعان داشت: کرونا با وجود نحسی یک مزیت داشت و آن تغییر فرهنگ بسیاری از کسب و کارها و ترویج کسب و کارهای اینترنتی بود. دو نکته در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب در این بحث وجود دارد؛ یکی اینکه مخاطبان این محصولات غالباً عادت به خرید به شکل سنتی دارند و دیگر آن که علی‌رغم جمعیت قابل توجه فعالان این بخش، مرکز خرید مجهزی در شهرهای مختلف وجود ندارد.

حقیقی در خاتمه گفت: تلاش کردیم برای اجرای هرچه بهتر این طرح از سایر نهادهای ذی‌ربط کمک بگیریم و همچنین با توجه به رسالت رایمون، موضوع تولید محتوا برای این سایت و همچنین تبلیغات گسترده را پیش رو داریم، هرچند در همین مدت برپایی نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب به دلیل بکر و نو بودن ایده رخداد، تبلیغات قابل توجهی از سوی رسانه‌های مختلف ازجمله صدا و سیما انجام گرفته است.