سرویس مد و لباس هنرآنلاین: خاتون شهبازی دبیر دو دوره جشنواره ملی مد و لباس "سی‌پال" درباره برنامه‌های پیش روی این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: جشنواره "سی‌پال" طی دو دوره با دو هدف مهم برگزار شده که یکی از آن‌ها شناسایی افراد مستعد فعال در سراسر ایران است و خوشبختانه استقبال هنرمندان سایر شهرهای ایران به شکل گسترده را شاهد بوده‌ایم و این مهم تا اندازه قابل توجهی حاصل شده است.

شهبازی اذعان داشت: به‌هرروی آثار این هنرمندان در این جشنواره مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند، در ادامه بستر هم‌افزایی ایجاد شد و این امید ایجاد شد که در آینده فرصت‌هایی برای بهتر دیده شدن آن‌ها به وجود ‌آید.

او افزود: در جشنواره "سی‌پال"، بحث داوری و ارزشیابی آثار وجود دارد و هنرمندان این فرصت را پیدا می‌کنند تا نمره خود را بسنجند. پس‌ازاین ارزیابی لازم و ضروری است به هدف دوم سی پال فکر و موضوع توسعه کسب‌وکارهای برگزیدگان را مطرح کرد.

این فعال حوزه مد و لباس به دیگر هدف مهم جشنواره "سی‌پال" اشاره و تصریح کرد: مورد بعدی، توسعه کسب و کار برای این هنرمندان است. با توجه به فضای اقتصادی موجود و تغییر در کسب‌وکارهای خرد، امکان استخدام چندین مشاور و فعال در زمینه بازارسازی و برندینگ برای یک فعال مد و لباس وجود ندارد پس هر مجموعه‌ای که یک کسب‌ و کار خرد را ایجاد می‌کند، باید با الفبای این جریان آشنا باشد.

شهبازی افزود: در حیطه مد و لباس در قیاس با دیگر عرصه‌های هنری و صنعتی، پیشرفت زیادی در این زمینه حاصل نشده هرچند که حدود پنج سال است که به موضوع بازاریابی و برندینگ در این عرصه توجه می‌شود تا در امتداد آن، امکان ایجاد ارزش‌افزوده برای فعالیت افراد فراهم شود.

دبیر دو دوره جشنواره ملی مد و لباس "سی‌پال" با تأکید بر اینکه ایجاد امکان فروش آثار هنری برای هنرمندان عرصه مد و لباس یک ضرورت به شمار می‌رود اظهار داشت: ما معتقدیم یکی از شروط بقا و دوام کسب‌وکارها همین موضوع است پس درنتیجه مسئله شناسایی این افراد مستعد و توسعه کسب‌وکارهای آن‌ها همواره ازجمله اهداف ما بوده است.

Untitled-1

شهبازی ادامه داد: بخشی از نشست‌های برگزار شده در جشنواره "سی‌پال" رویکرد تخصصی مد و لباس داشتند و برخی دیگر مربوط به توسعه کسب‌وکارها بود که به موضوعاتی همچون تولید محتوا و برندینگ می‌پرداخت. این روند حاکی از آن است که بقای کسب‌وکارها برای ما بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم زمینه کارآفرینی را برای همراهان "سی‌پال" فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه اگر در این چرخه، تخصص، آموزش و بازاریابی به‌خوبی ایجاد شود، بقای فعالان حوزه مد و لباس تضمین می‌شود اذعان داشت: در سایه توجه به امر آموزش روش‌های کسب و کار، افراد انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و دامنه فعالیت‌هایشان وسعت می‌گیرد. درنتیجه حضور در کارگاه‌ها و نشست‌های رویدادهایی همچون "سی‌پال" سبب می‌شود که دایره ارتباطی افراد گسترده شود و فضای مؤثر برای به اشتراک گذاشتن تجربیات متعدد فراهم می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه سال گذشته در جشنواره فروش "سی‌پال" تجربه بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و هم‌زمان با روز جهانی اکو آثار رونمایی شدند بیان کرد: امسال هم بنا داریم شرایطی را ایجاد کنیم که هنرمندان در فضایی مناسب آثار خود را به فروش رسانند و اینگونه به کار خود ثبات و قوام بخشند. فراخوانی نیز به‌زودی با نگاه مساعد، همراه و ارزشمند کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر خواهد شد.

خاتون شهبازی

این فعال حوزه مد و لباس در خاتمه گفت: تکمیل حلقه فروش یکی از شروط بقا در عرصه مد و لباس به شمار می‌رود. به امید خدا و باهمراهی فعالان عرصه مد و لباس کشور، امسال اسفندماه در مرکز نمایشگاهی ایران مال این رویداد برگزار می‌شود، در نتیجه فرصت نمایشگاهی قابل‌تأملی به فعالان حوزه مد و لباس ارائه شده و امیدواریم اتفاق کاری و مالی خوبی برای آن‌ها در سایه این جریان با دو محور فروش و برندسازی رقم خورد.