سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دوشنبه 22 بهمن و در آئین اختتامیه سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس برای فیلم "شبی که ماه کامل شد" به محمدرضا شجاعی اعطا شد. البته ساعاتی پس از این رویداد اعلام شد که جایزه شجاعی برای طراحی لباس "ماجرای نیمروز، رد خون" در نظر گرفته شده بود و در حقیقت این طراح لباس، سیمرغ بلورین خود را در شب پایانی جشنواره فجر برای فیلم محمدحسین مهدویان دریافت کرد.

مشکین مهرگان برای اثر "سمفونی نهم"، امیر ملکپور برای فیلم "غلامرضا تختی" و الهام معینی با فیلم "مسخره‌باز" دیگر کاندیداهای سیمرغ بلورین طراحی لباس در این رویداد بودند.

محمدرضا شجاعی متولد سال ١٣۴٣ در تهران و فارغ‌التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او از سال ١٣۶٧ تحت عنوان طراح صحنه، لباس و مشاور نظامی فعالیتش را در سینما و تلویزیون آغاز کرد. "دیده‌بان" و "مهاجر" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا او را به عالم سینما وارد کرد و مشاور نظامی صحنه‌های جنگی فیلم‌های حاتمی‌کیا شد.

شجاعی بجز "دیده‌بان" و "مهاجر" در فیلم‌های سینمایی "چشم شیشه‌ای"، "پرواز در نهایت"، "آخرین مرحله"، "قله دنیا" ایستاده در‌ غبار"، "تنگه ابوقریب" و سریال‌هایی چون "قبیله عشق"، "پرواز در نهایت"، "آتش و شبنم"، "چراغ جاده" و چند فیلم داستانی کوتاه و نماهنگ و در دو اثر دیگر به‌عنوان مدیر هنری سریال "وضعیت سفید" و سریال "کیمیا" فعالیت داشته است.

شجاعی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز برای فیلم تحسین‌شده "ایستاده در غبار" برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شد.