سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان از تاریخ 24 بهمن لغایت 27 بهمن ماه در محل مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتخاب مکان برگزاری این رویداد بسیار هوشمندانه بود چرا که این مرکز بزرگ فرهنگی که از آن به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان در ایران یاد می کنند امروزه به یکی از مهمترین مراکز برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها و همایش های داخلی و خارجی در حوزه فرهنگ، ادبیات و هنر کودک و نوجوان و دیگر حوزه ها تبدیل شده است.

این جشنواره قصد دارد با توجه به خلاء موجود در طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان و حساسیت و اهمیت این گروه در بخش صنعت پوشاک، همچنین نیاز شدید به طرح پارچه و لباس، الگوی مناسب و کیفیت مطلوب دوخت در این عرصه، فرصتی برای گردهمایی و شناسایی نیروهای متخصص و کارآمد و فضای رقابتی سالم و تخصصی در بین فعالان این حوزه، در جهت حمایت از طراحان و تولیدکنندگان این عرصه فراهم آورد تا با ارائه آثار خود، سهمی در توانمندی صنعت پوشاک کودک و نوجوان داشته باشند.

متأسفانه همواره خلاء موجود در طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان در بازار به ویژه با تکیه بر تولیدات ملی احساس شده و شاید مهمترین هدف نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان هم رفع همین خلاء باشد.

قرار است این رویداد در هفت بخش شامل طراحی پارچه، طراحی لباس، نمایش لباس‌های اجرا شده، کارگاه‌های آموزشی، گفتگو و نشست، بخش صنعت و تولید و مسابقه زنده تیمی برگزار شود و مدسازی برای گروه سنی کودک و نوجوان را هم در سایه این بخش‌ها مورد توجه قرار داده است.

به هر روی، انتخاب رنگ، جنس و طرح مناسب برای پارچه و لباس گروه سنی کودک و نوجوان، یکی از پایه‌های ورود به عرصه طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان است و توجه به این حوزه در همه جهان مرسوم است.

باید برای رفع نقاط ضعف موجود در عرصه لباس کودک و نوجوان تلاش کرده و ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک ایرانی را از سنین ابتدایی برای فرزندان‌مان ایرانی لحاظ کنیم و اینگونه می‌توان اصلی ترین دلیل حضور در این رویداد چه به عنوان فعال عرصه مد و لباس و چه به عنوان مخاطب را به درستی توجیه کرد.

امروز، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره به پایان می‌رسد و از روز 15 بهمن ماه نیز زنگ آغاز این رویداد با برپایی یک نشست تخصصی به صدا در می‌آید.

نشست نخست با عنوان "نگرشی بر خلاقیت و کودک " با سخنرانی مهندس شجاع جزایری در روز یکشنبه، 15 بهمن ماه 1396 از ساعت 16 تا 18 ونشست دوم با عنوان  "رنگ و فرم در جهان و هنر کودکان" با سخنرانی دکتر کلهرنیا، در روز سه شنبه 17 بهمن ماه 1396  از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهند شد.

مکان برگزاری نشست ها در "خانه کتاب ایران" به آدرس خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابن فلسطین و برادران مظفر، پلاک 1080، خانه کتاب ایران، طبقه 2 اعلام شده است.

به کلیه شرکت کنندگان در نشست، گواهی حضور اعطا شده و به دلیل محدودیت فضا و صدور گواهی حضور و پذیرش محدود، ثبت نام برای شرکت کنندگان الزامی است.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور ثبت نام و صدور گواهی شرکت در نشست، با شماره تلفن  66722311 تماس گرفته و یا نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را به ای دی تلگرام @dabirkhaneshimaارسال کنند.

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان به همت بنیاد ملی مد و لباس کشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهات ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.com مراجعه کنند.