سرویس مد و لباس هنرآنلاین: معصومه افشار، طراح لباس و مدرس دانشگاه درباره کتاب "اندیشه‌ات را به تن کن" که با تکیه بر نکات علمی و عملی برای داشتن پوشش و استایل مناسب یک بانو به رشته تحریر درآمده است به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: در این کتاب تمامی نکات مهم و کلیدی که لازم است خانم‌ها در زمان انتخاب لباس و یا پوشیدن ست‌های گوناگون به آن توجه داشته باشند مد نظر قرار گرفته است.

او با اشاره به تجربیات خود به عنوان طراح لباس و مدرس، در زمینه رعایت  بومی‌سازی نکات مطابق با پوشش بانوان ایرانی اظهار داشت: بسیاری از مطالب مندرج در این کتاب، مطابق با استانداردهای جهانی است  با دید زیبایی شناسانه مورد بررسی قرار گرفته است اما برخی چارچوب‌های کلیدی مختص یک بانوی ایرانی هست که لازم است ما طراحان و فعالان حوزه مد و لباس برای آن‌ها پیام و نسخه ایرانی داشته باشیم.

افشار در ادامه به برخی سرفصل‌های کتاب "اندیشه‌ات را به تن کن" اشاره و تصریح کرد: بخش‌های ابتدایی این کتاب به ذکر نکاتی درباره سلامت بدن، فرم، نحوه نشستن، ایستادن و راه رفتن و تأثیرات این موارد بر استایل یک خانم اشاره کرده است.

او افزود: نکات مهم در انتخاب لباس با تکیه بر فرم بدن، آشنایی با نقش و جنس پارچه، کارکرد خطوط و رنگ و در نظر گرفتن آیتم‌های مختلف برای رسیدن به استایل مناسب در فضاهای گوناگون و شرایط مختلف از دیگر بخش‌های مورد توجه در این کتاب است.

معصومه افشار

افشار بر لزوم آگاهی بانوان از مبانی زیبایی‌شناسی در مسیر انتخاب الگوهای پوششی اشاره و تصریح کرد: رفتارها و از سویی دیگر نحوه آرایش و پیرایش افراد از مسائل مهم و تأثیرگذار در کنار پوشش آن‌هاست که ظاهری آراسته را می‌سازد و از سویی دیگر انتخاب بجا و اصولی اکسسوری و ملزومات جانبی پوشش نیز می‌تواند بر خوش‌پوشی بانوان مؤثر باشد که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

او گفت: حتی نکات لازم و کلیدی در زمینه خرید لباس خانم‌ها و کمد تکانی نیز مورد توجه من در زمان نگارش کتاب بوده است و به راهکارهای لازم برای داشتن فضای مفید از محصولات حوزه مد و لباس در کتاب اشاره شده است.

این مدرس دانشگاه در خاتمه گفت: به هر روی سعی شده است که حتی در انتخاب تصاویر مندرج در کتاب نیز حساسیت‌های لازم را به خرج داده تا نتیجه با فرهنگ اسلامی و ایرانی همسو باشد؛ البته به هیچ عنوان قصد القای الگوی پوششی خاص به بانوان در این کتاب وجود ندارد بلکه امیدواریم با مطالعه نثر ساده و روان این اثر و انجام تمرین‌های موجود در کتاب خانم‌ها بتوانند بهترین و مناسب‌ترین سبک پوششی را برای خود انتخاب کنند.