به گزارش هنرآنلاین به نقل از خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و گروه مطالعات فلسفه اسلامی و قرون وسطی در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، سومین دوره جایزه ابن‌سیناپژوهی را برگزار می‌کند.

سومین دوره جایزه ابن‌سیناپژوهی در دو بخش «پایان‌نامه‌ها،رساله‌های دانشگاهی، رساله‌های سطح ۳ یا ۴ علوم حوزوی که در زمینه فلسفه یا منطق ابن‌سینا و به زبان فارسی نگاشته شده و در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ دفاع شده باشند» و «مقاله‌های فارسی که درباره فلسفه یا منطق ابن‌سینا نگاشته شده و در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ منتشر شده باشند»، آثار می‌پذیرد.

از مشارکت پژوهشگرانی که در دیگر کشورها پایان‌نامه یا مقاله‌ای به زبان فارسی درباره ابن سینا نگاشته اند نیز در این دوره از جایزه ابن‌سیناپژوهی استقبال می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی (پی دی اف) پایان‌نامه یا مقاله (هر شخص می‌تواند تنها یک اثر ارسال کند)، تصویر مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری یا صورت جلسه دفاع، تایید شده توسط دانشگاه یا مرکز آموزش عالی (درصورت ارسال پایان نامه) و فهرست سوابق علمی(cv) را تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به نشانی philosophy.ipm@gmail.com  ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۰۳۶۶۹ تماس بگیرند.

 این جایزه به افتخار پروفسور دیمیتری گوتاس و با حمایت وی تاسیس شده است. پروفسور گوتاس، ابن سیناپژوه برجسته که در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد، جایزه نقدی خود را به بهترین پژوهش‌های دانشگاهی یا حوزوی فارسی درباره ابن سینا اهدا کرده است.