به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، این مجموعه که با عنوان "یالچین آبی" توسط انتشارات آرادمان منتشر شده است، مجموعه‌ای از داستان‌های این نویسنده موفق ترکیه را با این عنوان‌ها در بر گرفته است: یالچین آبی، اسب آهنی، ننه دریا ، انتقام، پرنده آبی، بساط، بازگشت به خانه، اتاق تاریک، ناز کشیدن، پری دریایی، گل‌فروش، احمد، چهار تا دوست، یوسف فیلسوف و زیر شیروانی.

تولگا گوموشای، معروف به نویسنده معاصر استانبول، سال ۱۹۷۲ میلادی متولد شد. در سال ۱۹۹۰ دوران دبیرستان را از مدرسه شبانه‌روزی آناتولی کادی کوی به پایان برد. بعد از پایان دوره کارشناسی از دانشکده مدیریت کسب و کار استانبول، مدرک کارشناسی ارشد رشته پژوهش رفتار سازمانی از دانشگاه مرمره اخذ کرد. در سال ۲۰۰۱ نخستین رمان خود را با عنوان "۶ سال کامل در پانسیون" منتشر کرد. از گوموشای 10 اثر تاکنون چاپ شده است. آثار منتشر شده او در ترکیه ده‌ها هزار نسخه فروش داشته است. در سال ۲۰۱۵ مستند "در شهر هیچ کس با تولگا گوموشای" از کانال تلویزیونی آی‌زد تی‌وی پخش شد. در سال ۲۰۱۶ تولگا گوموشای برای عکس‌هایی که خودش می گرفت، پروژه نوشتن داستان‌های کوتاه را راه انداخت و در سایتی در معرض دید عموم گذاشت که از سوی هزاران نفری که پیگیر داستان‌های او هستند، خوانده شده است.

این داستان‌ها اکنون با عنوان "یالچین آبی"، با ترجمه فارسی پونه شاهی در 112 صفحه با طرح جلدی از موژان محقق انتشار یافته است.

از پونه شاهی به‌طور همزمان و توسط همین ناشر، مجموعه داستانی نیز با نام "جزیره‌ای به‌نام زن"، شامل داستان‌هایی با این عنوان‌ها منتشر شده است: جزیره‌ای به‌نام زن، مرد تعمیرکار، ماجرای خیابان سی‌و‌نهم، ساموئل، معبدی در مسیر باد، سوت قطار، حسرت، آقای موهیتو خانم کاپوچینو، اینجا مثل خانه نیست، شبی که کتاب شبح اپرا را می‌خواندم اتفاق افتاد، مردی که سر نداشت، صاحبخانه‌ای که مستاجرش را بلعید، دیدگاه مادرم وسط سیب‌زمینی رنده‌شده در مورد نظم نوین اقتصادی، باور نمی‌کنید نه؟ شاید شما هم گرفتارش شده باشید، برای پیدا کردن ما محتویات معده نهنگ‌ها و کوسه‌های شکارشده را چک کنید، سفر با زن موفرفری چاق قد بلند، دنیا روی شاخ گاو می‌چرخد، تسخیر، تو بگو گنجشک‌ها هم عاشق می‌شوند؟ و دره پرستوها.

این مجموعه را نیز انتشارات آرادمان در 125 صفحه و با طرح جلدی از مرتضی فرج‌آبادی منتشر کرده است.