سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، هادی خورشاهیان نویسنده این کتاب، به هنرآنلاین گفت: "من فقط دو نفر را کشته‌ام" اثری رئالیستی است. با توجه به موضوع تلخ این رمان خانوادگی و پلیسی، آن را با چاشنی طنز در چهل فصل نوشته‌ام تا مخاطب را ناراحت نکند.

او در این رمان یک خانواده چهار نفره را اساس قرار داده است. بین زن و مرد رمان اختلافاتی وجود دارد. مرد در بنگاه کار می‌کند و اتفاقاتی هم‌چون کلاهبرداری، زندان و آوارگی برای او پیش می‌آید. همچنین قهرمان کتاب با مسایل فلسفی، مذهبی و سیاسی در طی یک سال روبه‌رو است.

خورشاهیان توضیح داد: اگرچه رمان حول محور ماجراهای اختلافات خانوادگی و کلاهبرداری و قتل می‌چرخد، با این حال تلاش داشتم از جهان محدود به یک خانواده فراتر بروم و با خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های بی‌شباهت به یکدیگر، جهان‌های فکری متفاوتی را در کنار و مقابل هم قرار دهم.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: "شب توی بازداشتگاه به اندازه کافی فرصت داشت که فکر کند و زمان بخرد. باید برمی‌گشت به سال‌ها پیش و همه اتفاقات را مرور می‌کرد و حوادث را طوری کنار هم می‌چید که بتواند حداقل خودش ر از اتهام قتل مبرا کند. اما حقیقت این است که بعضی از مشکلات نه به همان سرعتی که به وجود می‌آیند حل می‌شوند نه به همان راحتی!"

این نویسنده حدود 100 کتاب در حوزه کودک و نوجوان و بزرگ‌سال چاپ کرده است. از این تعداد 10 مجموعه داستان و 10 رمان او ویژه حوزه بزرگ‌سال است. خورشاهیان به غیر از سه کتاب "من فقط دو نفر را کشته‌ام"، "لبه آب" و "برهنه در برهوت" که رئال هستند آثار دیگرش را در قالب ادبیات پست‌مدرن نوشته است.

کتاب "من فقط دو نفر را کشته‌ام" نوشته هادی خورشاهیان در شمارگان 550 نسخه و با قیمت 28هزار تومان توسط انتشارات هیلا از مجموعه گروه انتشاراتی ققنوس نشر یافته است.