سرویس سینمایی هنرآنلاین: بیل پکستن بازیگر فیلم‌هایی چون "بیگانه‌ها" (1986) و "تایتانیک" (1997) روز یکشنبه 26 فوریه بر اثر عوارض ناشی از جراحی درگذشت. او 61 ساله بود.

به گزارش تی‌ام‌زد، خانواده پکستن در بیانیه‌ای با اعلام خبر درگذشت او گفت: همه کسانی که بیل را می‌شناختند علاقه شدید او به هنر را حس می‌کردند. گرمی و انرژی خستگی‌ناپذیر او غیرقابل‌انکار بود.

پکستن متولد 1955 در فورت ورث در تگزاس بود. پدرش یک تاجر، فروشنده الوار، مدیر موزه و گاهی اوقات بازیگر و مادرش یک کاتولیک رومی بود. او تحت تعالیم مادرش بزرگ شد. وقتی جان الف. کندی رئیس جمهور آمریکا در 22 نوامبر 1963 در صبح روزی که ترور شد از هتل تگزاس بیرون آمد، پکستن در بین مردمی بود که برای استقبال از او آمده بودند. عکس‌هایی از پکستن هشت ساله در میان جمعیت در موزه‌ای در دالاس در معرض دید عموم قرار دارد.  

پکستن در 18 سالگی به لس آنجلس رفت تا وارد دنیای سینما شود. اولین تجربه بازیگری او حضور در نقشی کوتاه در فیلم  در "مامان دیوانه" (1975) به کارگردانی جاناتان دمی بود. پکستن حدود یک دهه در فیلم‌های مختلف در نقش‌های کوتاه ظاهر  شد، از جمله در نقش یک پانک در فیلم "نابودگر" (1984) به کارگردانی جیمز کامرون و برادر بزرگ‌تر و قلدر قهرمان فیلم "علم عجیب‌وغریب" (1985) به کارگردانی جان هیوز.

پکستن ارتباط نزدیکی با کامرون داشت و در چند فیلم دیگر نیز با او همکاری کرد، از جمله در "بیگانه‌ها" که به نقش یک تکنسین بدفرجام ظاهر شد. او در "دروغ‌های راست" (1994) کامرون نقش یک دلال ماشین را بازی کرد و در فیلم پرفروش "تایتانیک" نقش یک شکارچی گنج را داشت. پکستن چهار سال بعد از "تایتانیک" در سفری تحقیقاتی به تایتانیک واقعی به کامرون پیوست. فیلمی درباره این سفر با نام "اشباح ورطه" در 2003 اکران شد.           

بازی در نقش مورگان ارپ در فیلم وسترن "تومبستون" (1993)، فرد هیز فضانورد در "آپولو 13"، بیل هاردینگ یک تعقیب‌کننده توفان پیچنده در فیلم پرفروش "گردباد" (1996) و نقش‌های اصلی در فیلم‌های درام مانند "یک حرکت دروغین" (1992) و "یک نقشه ساده" (1998) و این اواخر نقش‌های مکمل در "لبه فردا" (2014) و "شبگرد" (2014)، از دیگر فعالیت‌های سینمایی پکستن بود.

او همچنین برای بعضی از نقش‌آفرینی‌های تلویزیونی خود مورد تحسین قرار گرفت، از همه بیشتر برای بازی در نقش اصلی سریال "عشق بزرگ" (2011-2006) تولید شبکه اچ‌بی‌او که برای آن سه بار نامزد جایزه گلدن گلوب شد. پکستن برای نقش‌آفرینی در سریال کوتاه "هتفیلدها و مک‌کوی‌ها" (2012) هم مورد توجه قرار گرفت که به خاطر آن به همراه همبازی‌اش کوین کاستنر نامزد جایزه امی شد. پکستن در 1999 هم برای بازی در سریال کوتاه "A Bright Shining Lie" شانس دریافت جایزه گلدن گلوب را داشت. او در دوران کاری خود چند فیلم کوتاه نیز کارگردانی کرد.

پکستن پیش از مرگ در سریال پلیسی جدید شبکه سی‌بی‌اس با عنوان "روز آموزش" بازی می‌کرد که از روی فیلمی به همین نام با بازی برنده اسکار دنزل واشنگتن ساخته شده است. هنوز مشخص نیست او بازی در چند اپیزود را به پایان رسانده است.

او همچنین در کنار تام هنکس و اما واتسن در تریلر "حلقه" بازی کرد که قرار است 28 آوریل روی پرده سینماها برود.

پکستن به خاطر شوخی‌هایش سر صحنه به "بیل وحشی" معروف بود. او و همسرش لوئیز نیوبری دو فرزند به نام‌های جیمز و لیدیا دارند.

علی افتخاری