گروه سینمایی هنرآنلاین: نیما مهدیان درباره مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» به هنرآنلاین گفت: اتوبوس وسیله‌ای است که همه ما سوار آن شده و با فضایش آشنا هستیم. در اتوبوس می‌شود همه اقشار و سنین جامعه را دید. احوال خوب و بد، گپ و گفت‌های سیاسی و اجتماعی همه و همه در اتوبوس و بین مردم اتفاق می‌افتد و در هر سفر کوتاه یا بلند درون شهری، شما می‌توانید حال مردم را در اتوبوس‌ها متوجه شوید.

این کارگردان ادامه داد: بر اساس این رابطه، ایده ساخت یک مستند به ذهنم رسید که تراژیک و کمدی است. این فیلم، رویکرد جامعه شناختی دارد و البته مروری بر حوادثی بوده که اتوبوسرانی تهران از سر گذرانده است.

مهدیان افزود: پژوهش این فیلم از سال ۹۶ شروع شده و باید بگویم کار بسیار گسترده و پراکنده بود. از میان نهادها و ارگان‌ها که اسناد، تصاویر و منابع مربوط به تاریخ اتوبوسرانی و اتفاق‌های خاصی که من در فیلم به آن اشاره کردم، داشتند، صدا و سیما با من کمترین میزان همکاری را داشت. اما اغلب نهادها و مراکز به‌ویژه روابط عمومی اتوبوسرانی تهران همراهم بودند تا این فیلم در بیش از دو سال به سامان برسد. عوامل این فیلم هم با وجود شرایط سخت تصویربرداری و کمبود بودجه، در کنارم بودند و بی‌دریغ همکاری کردند تا «آن مرد با اتوبوس آمد» به این مرحله رسید.

وی گفت: فیلم توسط آرش قاسمی صداگذاری می‌شود. زیرنویس انگلیسی هم در حال انجام است و فیلم فرم حضور در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» را پر کرده است. امیدوارم فیلم برای این دوره از جشنواره سینما حقیقت پذیرفته شود و بخت دیده شدن در این رویداد را به دست بیاورد. 

5

عوامل تولید این پروژه عبارتند از راوی: فریبرز گلبن، آهنگساز و انتخاب موسیقی: محمد مهدی گورنگی، طراح و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیر تولید: جواد کحالی، عکاس: مسعود اشتری.