سرویس سینمایی هنرآنلاین: تهمینه اطمینان‌مقدم بازیگر سینما و تئاتر و همسر زنده‌یاد ایرج قادری بازیگر و کارگردان سینما سه‌شنبه‌شب 25 آذرماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت. او ۸۵ ساله بود.

اطمینان‌مقدم متولد ۱۳۱۴ در مشهد بود. او بازی در سینما را از ۱۳۳۲ آغاز کرد و تا اواسط دهه ۴۰ با نام هنری تهمینه در بیش از ۲۰ فیلم ازجمله "زندگی شیرین است"، "طلسم شکسته"، "دوقلوها"، "ماجرای جنگل"، "گلی در شوره‌زار"، "ساحل انتظار"، "وحشت" "بن‌بست" و "داغ ننگ" ظاهر شد. اطمینان‌مقدم در ۱۳۴۴ در اوج موفقیت از سینما کناره گرفت.

او در عرصه تئاتر نیز فعال بود و در نمایش‌هایی چون "پروفسور سوسول"، "توپاز"، "عشق پیری"، "مزاحم زندگی" و "شب بحرانی" ظاهر شد.

زنده‌یاد اطمینان‌مقدم در سال ۱۳۳۱ با ایرج قادری که بعدها یکی از موفق‌ترین بازیگران و کارگردانان سینمای ایران شد، ازدواج کرد و به درخواست قادری از عرصه بازیگری فاصله گرفت. حاصل ازدواج آن‌ها یک پسر به نام تورج بود که در اوایل دهه ۱۳۵۰ در یک سانحه رانندگی در آمریکا درگذشت. زندگی مشترک این دو تا زمان درگذشت مرحوم قادری در ۱۳۹۱ ادامه داشت و تهمینه در طی این سال‌ها همواره در پشت صحنه فیلم‌های قادری با او همکاری می‌کرد.