سرویس سینمایی هنرآنلاین: فاطمه گودرزی، داور بخش سینمای ایران در دوره پیشین این جشنواره با بیان اینکه برگزاری هر جشنواره فیلم، نوعی ارتقای هنر است، گفت: جشنواره‌هایی از این دست موجب می‌شوند ارتباط بیشتری میان مردم برقرار شود. به هر حال تمام جشنواره‌ها به هر شکل و شمایل و با هر موضوعی حس خوبی دارد، حال آدم‌ها را خوب می‌کند و چیزهای جدیدی از آنها یاد می‌گیریم، اما در شرایط فعلی به دلیل اتفاقاتی که افتاده که بخشی از آن مربوط به حوادث طبیعی است و بخشی از آن مربوط به شرایط اقتصادی مردم است، ممکن است حال مردم چندان خوب نباشد ولی ممکن است این جشنواره‌ها حداقل چند روزی حال مردم را بهتر کند.

این بازیگر ادامه داد: جشنواره فیلم شهر، جشنواره‌ای است که به معرفی شهر تهران و بخش‌هایی از این شهر توجه دارد، محله‌های مختلفی که ممکن است حتی کسانی که سالیان سال است در آنجا زندگی می‌کنند، آنجا را نشناسند.

وی افزود: طبیعتا فیلم‌هایی که ارتباطی با شهر و فرهنگ شهرنشینی دارد می‌توانند در این جشنواره نمایش داده شوند. مثلا فیلم‌هایی که در لوکیشن‌های خود شهر تهران و فرهنگ این شهر را معرفی می‌کنند. تقریبا همه فیلم‌ها هم لوکیشن‌هایی از این دست دارند و دست جشنواره برای انتخاب فیلم‌ها باز است. 

گودرزی اضافه کرد: برگزاری هر جشنواره در شهر تهران  از این منظر که فرصتی برای آشنایی با شهر تهران و همچنین ایجاد محیطی سرگرم کننده برای مردم می‌شود خوب است و همه ارگان‌ها در شرایط خودشان می‌توانند جشنواره فیلم داشته باشند. در حال حاضر جشنواره‌های موضوعی مختلف مثل دفاع مقدس، سلامت و... برگزار می‌شوند که هر کدام قطعا می‌توانند مفید باشند در صورتی که در این شرایط اقتصادی با مخارج کمتر و ساده‌تر برگزار شوند.

بازیگر سریال "لحظه گرگ و میش" ادامه داد: دوره گذشته نیز جشنواره فیلم شهرخوب برگزار شد فقط امیدوارم امسال این جشنواره در تعداد سینماهای بیشتری برگزار شود و در یک سینما محدود نشود به گونه‌ای که همه بتوانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.