سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "ب 12" به کارگردانی امید نیاز این روزها در سینماهای هنر وتجربه در حال اکران است. فیلم درباره بهـادر و ایـوب دو نوجـوان روستایی است که بـدون اطلاع خانـواده، بـرای تهیه داروهـای مادربزرگ بهـادر، بـه شـهر می‌رونـد و مجبـور می‌شـوند چنـد روز در شـهر بمانند. اهالـی روستا از غیبت آنها نـگــران شـده و زندگیشـان دسـتخوش اتفاقاتی می‌شـود. خانواده آنها و اهالی روسـتا که از غیبت آنها در روسـتا نــگران شـده‌اند، تصـور می‌کننـد کـه آن دو در رودخانه غرق شـده‌اند و ... اصغــر همــت، صدرالدیــن حجــازی، محبوبــه بیــات، افشــین ســنگ چــاپ، بهــادر محمــدی، کیانــا شــهنام نیا، رضــا اســدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

نیاز در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره اکران "ب 12" گفت: از وضعیت اکران فیلم راضی نیستم، با توجه به این که اکران فیلم بعد از جشنواره فیلم فجر بود و در ایام عید نوروز نیز اکران نداشتیم، متاسفانه فیلم ضربه خورد و از استقبالی که دلم می‌خواست برخوردار نشد. مضاف بر این که تعداد سالن‌هایی که در اصفهان شهر خودم به من دادند بسیار کم بود. اکران در گروه هنروتجربه اتفاق بسیار خوبی بود، ولی از نوع اکران اصلا راضی نیستم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا فیلم قابلیت اکران در سینمای بدنه را داشت، بیان کرد: اگر قرار بود فیلم در سینمای بدنه اکران شود با توجه به اینکه مخاطبش کودک، نوجوان و خانواده‌ها بودند می‌توانست دیده شود، اما مشکل اصلی عدم هماهنگی و هارمونی بین ارگان‌های فرهنگی مثل وزارت آموزش و پرورش و گروه هنروتجربه یا وزارت ارشاد است. به همین دلیل همان‌طور که شاهد هستیم نه تنها برای فیلم من، بلکه اکثر فیلم‌های نوجوانی که ساخته می‌شوند در اکران ضربه خورده و فروش خوبی نخواهند داشت. اگر این اتفاق می‌افتاد و در سینمای بدنه حمایت می‌شدیم و در این گروه فیلم اکران می‌شد به دلیل موضوع آموزشی که دارد بسیار اتفاق بهتری رخ می‌داد اما متاسفانه این حمایت انجام نشد و فیلم آموزشی که باید دیده می‌شد، دیده نشد.

فیلم ب 12

کارگردان "این قشنگ نیست" درباره سایر فعالیت‌های خود اظهار کرد: ایده‌هایی برای ساخت در ذهن دارم، اما شرایط برای تولید در سینمای مستقل وجود ندارد و بسیار کارکردن در سینمای ایران سخت شده است. به این دلیل که یا باید پول داشته باشید تا فیلم موفق بسازید یا باید مافیا و روابطی داشته باشید که از فیلمتان حمایت کنند و چون من این شرایط را ندارم کار برای امثال من بسیار سخت است. ضمن این که فیلم "ب 12" پیش از این از جشنواره‌های معتبری در لس آنجلس، سن دیه گو، سئول، ایرلند و بسیاری از کشورهای دیگر برگزیده شده است، اما باعث تاسف است که بسیاری از فیلم‌هایی که در جشنواره‌های بیرون از کشور مورد توجه واقع  می‌شوند در داخل به خوبی دیده نمی‌شوند و شرایط خوبی برای اکرانشان فراهم نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قصد دارم تئاتر "آتروپین " را برای نوجوانان تابستان به روی صحنه ببرم. یک نمایش که براساس اصول رواشناختی تهیه شده است، یک کار دیگر نیز برای شهریور ماه دارم که در رابطه با موضوع سقط جنین است و این که آیا اصلا ضرورت دارد ما به عنوان پدر یا مادر تلاش کنیم برای بوجود آوردن نسل جدید و ساختن یک انسان جدید یا نه و اگر ضرورت دارد باید چه شرایطی داشته باشیم.