سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهمن کامیار تهیه کننده و کارگردان فیلم‌هایی چون "سد معبر"، "در وجه حامل" و "مرداد" این روزها در تلاش است فیلم سینمایی "کارت پرواز" به کارگردانی مهدی رحمانی را در سینماهای کشور اکران کند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم گفت: هنوز قرار داد سرگروه برای فیلم بسته نشده است و در تلاش هستیم "کارت پرواز" را در پاییز اکران کنیم.

کامیار در ادامه درباره ساخت فیلم "مامان" به کارگردانی آرش انیسی نیز بیان کرد: متاسفانه از آنجایی که این روزها سینما صرفا کمدی شده است و اعتمادی به فروش فیلم‌های اجتماعی وجود ندارد، سرمایه‌گذارانی که در این عرصه فعالیت داشتند فعلا تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند. از همین رو ما هم برای تولید این فیلم و فیلمنامه خودم به مشکل سرمایه‌گذار برخوردیم و دست نگه داشته‌ایم.

این کارگردان در ادامه درباره وضعیت ادامه اکران فیلم‌های کمدی اظهار کرد: سینمای امروز واقعا قابل پیش بینی نیست، اما فکر می‌کنم طبق آنچه که پیش از این هم اتفاق افتاده است مخاطب به زودی از دیدن فیلم‌های کمدی اشباع شده و دیگر تمایلی برای دیدن این دست فیلم‌ها نشان نمی‌دهد. از سوی دیگر سینمای اجتماعی نیز باید به سمت سوژه‌های جدید برود چرا که نشان دادن این حجم از مشکلات مخاطب را خسته کرده است و ترجیح می‌دهد زمانی را که صرف دیدن فیلم در سینما می‌کند، فیلم‌های کمدی و متفاوت باشند.

وی افزود: تا زمانی که وضعیت اقتصادی ما بهتر نشود وضعیت سینما نیز همین گونه است و مردم به سمت آثار کمدی تمایل دارند. باید روحیه مردم خوب و امیدوار به آینده باشند تا به سمت دیدن آثار اجتماعی بروند که این اتفاق نیز زمانی رخ می‌دهد که به لحاظ اقتصادی فراغ بال داشته باشند.