سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم شیلیایی "یک زن شگفت‌انگیز" به کارگردانی سباستین للیو دوشنبه صبح در نودمین دوره جوایز اسکار جایزه بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان را از آن خود کرد.

"توهین" به کارگردانی زیاد دویری (لبنان)، "بدون عشق" ساخته آندری زویاگینتسف (روسیه)، "بر جسم و روح" به کارگردانی ایلدیکو انیدی (مجارستان) و "مربع" ("میدان") ساخته روبن اوستلوند (سوئد)، دیگر نامزدهای این بخش بودند.

"یک زن شگفت‌انگیز" اولین بار در دنیا فوریه 2017 در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه (سباستین للیو و گونزالو مازا) شد.

دانیلا وگا بازیگر تئاتر و خواننده اپرا در "یک زن شگفت‌انگیز" نقش مارینا زنی ترنس‌جندر را بازی می‌کند که عاشق اورلاندو مردی خیلی مسن‌تر از خودش است، اما اورلاندو در شب تولد او می‌میرد و در ادامه مارینا ناچار است برای شرکت در مراسم تدفین او مبارزه کند.

للیو کارگردان فیلم تحسین‌شده "گلوریا" است که سال 2013 در جشنواره برلین برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن شد. "گلوریا" آن سال نماینده شیلی در اسکار بود، اما نامزد نشد.

فیلم جدید للیو را پابلو لارین فیلمساز هم‌وطن او و مارن آده کارگردان و فیلمنامه‌نویس آلمانی تهیه کرده‌اند. "یک زن شگفت‌انگیز" تولید مشترک شیلی، آلمان، آمریکا و اسپانیا است.

شیلی امسال برای بیست و دومین بار در رقابت اسکار شرکت کرد و برای اولین بار است که برنده اسکار می‌شود. این کشور در 2012 با فیلم "نه" ساخته پابلو لارین نامزد شد.

سال گذشته اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران رسید.