سرویس سینمایی هنرآنلاین: سریال 10 قسمتی "ستارخان"، برشی از مجموعه 30 قسمتی "ایراندخت" است. سریال "ایراندخت" روایتی تاریخی عاشقانه از دلاوری‌ها و پایمردی‌های ستارخان، دوستان و هم پیمانان اوست و به زندگی این بزرگ مرد تاریخ ایران می‌پردازد.

مجموعه "ستارخان" در 10 قسمت 50 دقیقه‌ای آماده شده است و از 12 بهمن ماه همزمان با آغاز جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

آرزو نبوت بازیگر تئاتر و تلویزیون دراین سریال در نقش "آیلار " به ایفای نقش پرداخته است. او در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در این سریال گفت: این سریال درباره ستارخان و یاران اوست و یک درام عاشقانه در زمان ستارخان است که کاملا متفاوت از آن چیزی است که تاکنون درباره این سردار ملی از تلویزیون پخش شده است.

وی ادامه داد: من در این سریال نقش آیلار را بازی می‌کنم، یکی از نزدیکترین یاران ستارخان که در تمام جنگ‌ها در کنار او بوده و داستان عاشقانه‌ای با ابراهیم برادرزاده ستارخان دارد. در این سریال سعید نیکپور نقش ستارخان را ایفا می‌کند و پندار اکبری نقش ابراهیم برادرزاده او را دارد.

بازیگر "علی البدل " درباره این شخصیت و تاریخی بودن آن بیان کرد: آیلار تنها زنی بود که در سپاه ستارخان حضور داشت و خود ستارخان هم در ابتدا نمی‌دانست که او زن است، چرا که آیلار همواره لباس مردانه به تن داشت و رفتار و منشش نیز مردانه بود، اما در یک اتفاق، ستارخان متوجه می‌شود که او زن است، اول سرسختی می‌کند اما بعد می‌پذیرد که آیلار همچنان در سپاه حضور داشته باشد.

ستارخان- آرزو نبوت

 نبوت در پاسخ به این سوال که چقدر برای ایفای این نقش به مطالعه تاریخ پرداخته است، عنوان کرد: برای این نقش خود محمدرضا ورزی بسیار به من کمک کرد و اطلاعات خیلی خوبی درباره این شخصیت به من داد. در واقع می‌توانم بگویم خود آقای ورزی یک کتاب سخنگو بود که نیازی به مطالعه کتاب دیگری وجود نداشت.

او درباره چگونگی انتخابش برای این نقش نیز گفت: یک تشکر ویژه از محمدرضا ورزی و دستیارش مسعود عجمی دارم چرا که برای انتخاب بازیگرانش به بچه‌های تئاتر اعتماد کرد و در این کار از تئاتری‌ها بهره گرفت و به آنها فرصت دیده شدن داد. من هم در نمایش "هام " حضور داشتم که ایشان به دیدن نمایش ما آمد و آنجا من را برای نقش آیلار انتخاب کرد.

 این بازیگر درباره سختی‌های کار و حضور در آثار تاریخی نیز اظهار کرد: برای رسیدن به نقش آیلار و ایفای آن مسیر خیلی سختی را پشت سرگذاشتم. چرا که یک دوره آموزش سوارکاری داشتم و یکی از سخت‌ترین کارها این بود که آیلار در یکی از جنگ‌ها دستش را از دست می‌دهد و من مجبور بودم یک دستی سوارکاری کنم و تفنگ به دست بگیرم. از سوی دیگر چون کار با حال و هوای خودم هماهنگ است در عین سختی از آن لذت بردم. ما در شرایط بسیار سختی کار کردیم ولی این همکاری را دوست داشتم و امیدوارم مخاطبان هم از دیدن آن لذت ببرند.

نبوت در ادامه درباره قسمت‌های باقی مانده این سریال گفت: برای 10 قسمتی که قرار است در ایام دهه فجر پخش شود حدود 90 درصد کار فیلمبرداری شده است و باقی قسمت‌های باقی مانده نیز در حال ضبط است. برای "ایراندخت " هم قرار است کماکان فیلمبرداری را ادامه دهیم و تعداد زیادی از بازیگران سینما و تلویزیون نیز درجمع ما حضور دارن.

او در پاسخ به این سوال که به دلیل این مناسبتی بودن کار کیفیت تا چه اندازه برایشان مهم بوده است، بیان کرد: ما خودمان این دغدغه را داشتیم ولی فشار شبکه زیاد بود تا این سریال حتما برای پخش به ایام دهه فجر برسد. در نهایت آقای ورزی جلساتی را گذاشتند و تدابیری اندیشیدند تا کمی کار را راحت تر پیش ببریم و این 10 قسمت با کیفیتی عالی در معرض دید مخاطب قرار بگیرد.

وی در خاتمه درباره سایر آثار خود نیز گفت: به دلیل حضور در این سریال چند پیشنهاد خوب داشتم که موفق به همکاری با دوستان نشدم؛ بنابراین فعلا به غیر از این سریال کار دیگری آماده ندارم؛ اما قرار است اردیبهشت ماه یک نمایش به کارگردانی شکرخداگودرزی در تئاتر شهر داشته باشیم که کار مشترک ایران و یونان است و اتفاقی نو را در عرصه تئاتر رقم خواهد زد این نمایش درباره زنان حماسی مولاناست.