به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جایزه عکس شید، در آیین اعطای جوایز هفتمین دوره شید از 13 عکاس راه‌یافته به بخش نمایشگاهی این دوره از جایزه تقدیر و در نهایت نامزدهای دریافت جایزه و برگزیده نهایی معرفی می‌شوند. 

سیف‌الله صمدیان، یومی گوتو، بهروز مهری، نیوشا توکلیان و محمدرضا سلطانی اعضای هیات داوری هفتمین دوره جایزه شید بودند که طی دو مرحله مجموعه عکس‌های ارسال شده به دبیرخانه جایزه شید را بررسی و ارزیابی کردند. 

مهسا احرابی‌فرد، آزاده بشارتی، عادل پازیار، عبدالله حیدری، آذین حقیقی، علی خارا، مرتضی رفیع‌خواه، حامد سوداچی، صادق سوری، نینا مختارباف، جواد مکتبی، مسعود محمدی و محمدرضا محمودی عکاسانی هستند که مجموعه عکس‌های آن‌ها در این دوره از جایزه شید به نمایش گذاشته شد. همچنین مجموعه عکس فرشید تیغه‌ساز و مهین محمدزاده، دو برنده گرنت شید نیز در بخش ویژه‌ای به نمایش گذاشته شد.

اجرای مراسم اختتامیه این دوره از جایزه شید را صالح تسبیحی، هنرمند هنرهای تجسمی برعهده دارد. در این مراسم از محمد اسلامی‌راد به پاس یک عمر تلاش حرفه‌ای در عکاس مستند ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برای انتشار کتاب‌های تخصصی و حرفه‌ای عکاسان ایرانی، کیارنگ علایی به دلیل تلاش‌های مشفقانه در آموزش عکاسی و آژانس عکس دوربین.نت برای برگزاری بیش از یک دهه رویدادهای عکاسانه مستقل تقدیر می‌شود. 

قرائت بیانیه شورای سیاست‌گذاری شید، پخش ویدیوهایی از روند اجرایی و توضیحات هیات داوران، اهدا لوح تقدیر به عکاسان راه‌یافته به بخش نمایشگاهی هفتمین دوره شید و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌های مراسم اعطای جوایز شید هفتم است.

لازم به ذکر است بخش نمایشگاهی هفتمین جایزه شید تا روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) در گالری ممیز ادامه دارد.

آیین اعطای جوایز هفتمین جایزه شید پنج‌شنبه (31 فروردین) از ساعت 18 تا 20 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.