به گزارش هنرآنلاین، وجید امینی در سومین نمایشگاه انفرادی خود 23 اثر را که با تکنیک آکریلیک روی بوم خلق شده‌اند به نمایش‌گذاشته است. او در این تابلوهای سیاه و سفید، مناظر گنگی را ترسیم کرده است که در فضایی سرد و خاموش، همزمان حسی از آرامش و تشویش را به مخاطب القا می‌کند. آنچه در تابلوهای امینی دیده می‌شود را می‌توان تابلویی آبستره از ترکیب رنگ‌های خاکستری دانست، و از سوی دیگر می‌توان آن‌ها را مناظری از کوهستان پوشیده از برف دید.

بر روی دیوارهای گالری ایوان تابلوهایی با ابعاد متفاوت دیده می‌شود و امینی فضای مورد نظر خود را در بوم‌هایی با طول و عرض 30 سانتیمتر تا دو متر به نمایش گذاشته است. تابلوهای سفید و سرد او که در هوای برفی پاییز تهران به نمایش درآمده‌اند، مناظری عظیم و باشکوه را نشان می‌دهد که در سکوتی سنگین فرو رفته است.

این هنرمند جوان در مورد نحوه شکل‌گیری مجموعه "جای دیگر" گفت: ایده اولیه این مجموعه پنج سال پیش از یک مجموعه طراحی آب مرکب از مناظر شکل گرفت و پس از آن طی سفری که به جنوب ایران برای شرکت در ورکشاپ نقاشی به روستای باستانی لافت- قشم داشتم، فضای خاص آن منطقه زمینه ساز شکل‌گیری این مجموعه شد و در دو سال گذشته به صورت جدی روی این مجموعه کار کردم.

امینی ادامه داد: جای دیگر، بخشى از تأمل من در فضاهایی واقعی و در عین حال ذهنی است. ذهنی به این دلیل که این تابلوها بازنمایی مناظر موجود یا بر پایه‌ى عکس‌ها و اتودهاى مشخص از این مناظر نیستند؛ و واقعی به این دلیل که گویی این مناظر از سال‌های دور همواره در برابر چشمانم بوده‌اند. نقاشی برای من میلی همیشگى است و کشاکش با آن، گاه مثل آنچه در این مجموعه به نمایش گذاشته‌ام، نتیجه‌اى دارد و گاه گویی تا ابد پایانی برایش نیست.

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون و مؤسس بنیاد خیریه کمک، که حامی کودکان ناشنوای نیازمند به کاشت حلزون گوش است، یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه جای دیگر بود که در مورد این آثار گفت: کارهای آقای امینی را خیلی دوست دارم و به نظر من با اینکه رنگ‌ها بیشتر سفید هستند اما روح خوبی در کار هست و با آن‌ها ارتباط برقرار کردم.

ریاحی با اشاره به اینکه گالری ایوان برای دومین بار در مدت فعالیت خود، عواید حاصل از نمایشگاه را به موسسه کمک اهدا می‌کند گفته ت: از نظر من کاری که گالری ایوان انجام می‌دهد یک نیکوکاری چند وجهی است. من به عنوان یک آدم فرهنگی و هنری بخشی از فعالیت‌هایم را به این امور اختصاص می‌دهم چون فکر می‌کنم فرهنگ و هنر جزء بخش‌های مستضعف جامعه ما هستند. به این جهت کار خانم حوری قویمی، مدیر گالری ایوان را بسیار می‌پسندم، چون از طرفی هنرمندان جوان را حمایت می‌کنند که این به نظر من خودش یک نیکوکاری بسیار بزرگ است و از طرفی نتیجه مادی حاصل از این نیکوکاری را صرف بنیادهای خیریه می‌کند. با توجه به اینکه اندیشه پشت این کار را بسیار می‌پسندم و خودم به آن معتقد هستم، هرطور که در توانم باشد از این حرکت حمایت می‌کنم.

گفتنی است عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه به موسسه نیکوکاری کمک اهدا خواهد شد. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اهدا کرد. نمایشگاه "جای دیگر" تا اول دی ماه 1395 در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.