به گزارش هنرآنلاین، فریدون امیدی در جدیدترین نمایشگاه خود 60 تابلوی رنگ و روغن را به نمایش گذاشته است که به شکل‌های مختلف سوژه‌های مشخصی را به تصویر کشیده‌اند. لایه‌های بسیار ضخیم رنگ، یکی از اولین نکاتی است که در این آثار به چشم می‌آید. تصاویر گنگی که با رنگ و کاردک به وجود آمده‌اند پس از کمی دقت در تصویر قابل شناسایی هستند. هواپیما، در و پل سوژه مشترک این آثار است که با رنگ‌هایی تند و شفاف به تصویر درآمده‌اند.

بر روی دیوارهای گالری ایوان تابلوهایی با ابعاد متفاوت دیده می‌شود. اگرچه بیشتر تابلوها طول و عرضی کمتر از 50 سانتیمتر دارند و بیننده را به سمت خود می‌کشند، اما تابلوهای بزرگی هم وجود دارد که برای دیدن سوژه از میان آن حجم عظیم رنگ باید از اثر فاصله گرفت. در بیشتر تابلوها از رنگ‌های تند و غیرطبیعی استفاده شده است. لایه‌های ضخیم رنگ روی هم قرار گرفته‌اند و فضایی مبهم و نامطمئن به وجود آورده‌اند. در این نقاشی‌ها با در هم تنیدگی و لغزندگی رنگ‌ها بر روی هم، هدف نقاش ارتباط بیشتر بیننده با لحظه هاییست که واقعیت و تخیل را به هم می‌آمیزد تا درک تازه تر و نزدیک‌تری را به تصاویر ببخشد.

امیدی که در چند سال اخیر با تمرکز بر نقاشی‌خط به برپایی نمایشگاه‌هایی در این زمینه پرداخته بود، در مورد نحوه شکل‌گیری این نمایشگاه نقاشی گفت: این مجموعه حاصل یک سال و نیم کار است که به مرور شکل پیدا کرده است. روز آبی استعاره از روزهای خوب آبی است که لحظه‌ای دچار وقفه شده و از حرکت بازمانده است.

این هنرمند نقاش ادامه داد: مجموعه روز آبی به نمایش دو رویکرد می‌پردازد. رویکرد اول سانحه‌های هوایی است که هواپیماهایی را به صورت تکی در محدوده‌ای نشان می‌دهد که دچار تنش و تغییر آنی شده است. ایده اصلی این کار سوانح هوایی است که در سال پیش صدر خبر‌های روز بود. رویکرد دوم درها و چشم اندازهایی مسخ شده از راه‌ها ، پل‌ها و اسکله‌هایی است که با پرسپکتیو تک نقطه‌ای به مرکز و دور دست چشم بیننده را به عمق تصویر نزدیک می‌کند و آرامشی پس از طوفان را در ضمیر خود به همراه دارد.

گفتنی است عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه به مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اهدا خواهد شد. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، نیکان، کمک، دهش‌پور و انجمن حمایت از کودکان کار اهدا کرد. نمایشگاه "روز آبی" تا 21 آبان ماه 1395 در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.