گروه تجسمی هنرآنلاین: بخش اسلامی موزه پرگامون برلین همزمان با انتشار کتاب «راز درخشان» در این موزه، اقدام به برگزاری یک کارگاه آموزشی با موضوع این سفالینه‌ها کرد. این کارگاه در دو بخش تئوری و عملی با حضور عباس اکبری، عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان به دعوت این موزه در شهر برلین برگزار شد.

بخش‌های نظری و عملی این کارگاه از تاریخ ۳۰ مرداد تا ۱۳ شهریور برای ۲۰ نفر از متخصصین، کیوریتورها و علاقمندان سفالینه‌ها برنامه‌ریزی و در بخش عملی آن ساخت بدنه‌ها‌، لعاب قلع، ساخت کوره چوب‌سوز، شناخت پیگمنت‌ها و نقاشی با آنها و نحوه پخت آثار آموزش داده شد.

انتشار کتاب «راز درخشان» با مقاله‌هایی در حوزه‌های مرتبط با این سفالینه‌ها بخش نظری این کارگاه را کامل نمود. ساخت نمونه‌های فنی قابل توجه روی سفال و شیشه و ابهام زدایی از مباحث فنی و تاریخی این سفالینه‌ها در روز پایانی کارگاه، از نتایج قابل توجه این رویداد بود. 

بخش اسلامی موزه پرگامون با داشتن آثاری مهم از مصادیق این سفالینه‌ها از جمله محراب مسجد میدان سنگ کاشان و همچنین خمره معروف مجموعه لودویگ و نمونه‌های متعدد دیگر که اغلب در کتاب «راز درخشان» نیز چاپ شده‌اند، فرصت مطالعاتی متفاوتی را برای شرکت‌کنندگان این کارگاه فراهم آورد تا رویدادی کامل‌تر در خصوص تاریخ و ساخت این سفالینه‌ها را تجربه کنند.