سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی جواد بیاد با نام "پشت فرداها شهری‌ست" در گالری شکوه برپاست. بیاد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: در این مجموعه موضوعات متفاوتی را مورد توجه قرار دادم و بیشتر سوژه "امید" و نگاهی مجدد به زمان را در نظر داشتم. در زندگی امروز بیش از هر چیز شاهد اخبار ناراحت‌کننده، مشکلات محیط‌زیست و آشفتگی جهان هستیم، اما تنها چیزی که در حفظ روحیه هر کدام از ما تاثیر ویژه دارد، امید است.

بیاد افزود: نور امید زمانی فراگیر می‌شود که به زرق و برق جلوه‌های سطحی و زودگذر دنیوی متمرکز نشویم و امید را با خواب و خیال واهی اشتباه نگیریم. گاه زرق و برق دنیا و بازیچه‌های دنیوی باعث غیبت امید و حقیقت می‌شود و از اصل دور شده و به فرع می‌رسیم.

او با اشاره به اینکه زمان از ارزش خاصی در زندگی انسان برخوردار است، گفت: انسان در مصرف بسیاری از چیزها صرفه‌جویی می‌کند اما در خرج کردن زمان بیش از حد سخاوتمند است. در آثار این نمایشگاه نشان دادم که در این دنیا زرق و برق‌های چشمگیری وجود دارد و آن انعکاسی که منتقل می‌کنند باعث می‌شود انسان به پایانه‌ها فکر نکند و خیال کند همه چیز دنیا همین است که می‌بیند.

بیاد درباره حضور چهره‌های شناخته شده در بعضی از آثار گفت: در تابلویی مشابه "شام آخر" سلبریتی‌ها حضور دارند و در کنار آنها چهره‌های خالی از پرتره دیده می‌شوند که به دنبال کسب شهرت هستند و با گذر زمان جایگزین آنها خواهند شد. عناصر متعددی در این تابلو وجود دارد مانند فتحعلی‌شاه که در مقابل او تکه استخوانی وجود دارد. یا بانویی بر روی صندلی نشسته که صندلی مقابل او خالی از عوامل دنیوی است و نشان می‌دهد که خوشی‌های این دنیا پایان‌پذیر است. ما در عالم برزخ با کسانی مواجه می‌شویم که باید قادر به پاسخگویی به آنها باشیم و این موضوع بستگی به اعمال ما دارد. ما همان چیزی را برداشت می‌کنیم که کاشته‌ایم.

بیاد افزود: زندگی با خیال‌پردازی‌های شیرین شروع شده و با واقع‌بینی‌های تلخ به پایان می‌رسد. خوشبخت کسی است که خیالاتش به واقعیت تبدیل شود و این خیال نباید محدود به دنیای فانی باشد. البته رنج‌ها نیز نباید باعث ناامیدی انسان شوند و او باید بداند چرا خدا رنج را در زندگی ما قرار داده است. قوی شدن روح انسان بدون ورزش‌های روحی که با رنج همراه هستند ممکن نیست.

نمایشگاه نقاشی جواد بیاد تا 7 آذرماه در گالری شکوه برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 مراجعه کنند.