به گزارش هنرآنلاین، روز جمعه 25 آبان ماه 1397 نمایشگاهی از آثار فاطمه ملک افضلی در گالری مریم برگزار می‌شود. آثار ارائه شده در این نمایشگاه  فضاهایی را برگرفته از ساختمان‌ها و راه پله‌ها با ترکیب عناصر و برداشت‌های ایرانی تداعی می‌کند که در سال‌های 91 تا94 خلق شده است.

فاطمه ملک افضلی سال 1328 در تهران متولد شد. نقاشی را از دوران دبیرستان آغاز کرد و از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. او کارشناسی ارشد را در رشته ارتباط تصویری دریافت کرد و پس از آن در دانشگاه آزاد (موسسه انتشاراتی فرانکلین)، مجتمع دانشگاهی علامه طباطبایی، مرکز نشر دانشگاهی و... به عنوان مدیر هنری واحد گرافیک مشغول به کار بوده و به تدریس در دانشگاه‌های مختلف کشور پرداخت.

علاقه همیشگی او به سفرهای داخل ایران خصوصا به سمت غرب کشور، جاده‌های کوهستانی با مناظر زیبا و مشاهده بناهای پلکانی روستایی در دل کوه‌ها که نشان از ارتباط تنگاتنگ عاطفی اهالی است، انگیزه‌ای بود برای به تصویر کشیدن و در دل هم قرار دادن‌ها و گاهی تضاد رنگ­های تند و گرم.

ملک‌افضلی تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از ایران برگزار کرده و تندیس زنان پیشکسوت هنرمند را دریافت کرده است.

این نمایشگاه تا  3آذر در نگارخانه مریم برپا است و ساعت بازدید نمایشگاه 11 تا 19 می‌باشد.