به گزارش هنرآنلاین، بهنام کامرانی، ترانه صادقیان، علی ذاکری، داریوش حسینی هنرمندان ایرانی و الیاس علوی، مشتری هلال، محسن تاشه، ضیاء فروغ هنرمندان افغانستانی شرکت کننده در این ورکشاپ بودند که با حضور علیرضا جدی و وحید چمانی برگزار شد.

این برنامه از ساعت ۱۰صبح در پردیس ملت شروع شد و تا ساعت ۲۰ ادامه داشت و آثار خلق شده در این نمایشگاه به نفع کودکان کار به حراج گذاشته خواهد شد. این ورکشاپ از بخش‌های جنبی نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان نیمروز است که از ۱۲ تا ۲۶ آبان در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری ست.

سید عباس سجادی ریاست فرهنگسرای نیاوران در شام گاه یکشنبه چهاردهم آبان ماه در ضیافت شامی میزبان هنرمندان افغانستانی شرکت کننده در نمایشگاه هنرهای تجسمی نیمروز بود، در این ضیافت پانزده نفر از هنرمندان نیمروز حضور داشتند، هنرمندانی چون علی بابا اورنگ , الیاس علوی, محسن تاشه, مشتری هلال، نصیر ترکمنی، و.... سید عباس سجادی در این مراسم از مریم کوهستانی و تیم برگزاری نیمروز قدردانی کرد و نمایشگاه نیمروز را بهترین روز دوران چهارساله مدیریت اش بر فرهنگسرای نیاوران عنوان کرد.

در پایان این مراسم هدایایی در کنار گواهی نامه (Certificat) و کتاب نمایشگاه به هنرمندان نیمروز اهدا شد.

همچنین دومین روز همکاری مشترک هنرمندان ایران و افغانستان دوشنبه پانزده آبان، با عنوان "نشست تخصصی عکاسی" از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مرکز فرهنگی تیرافکن واقع در خرمند، اعرابی۲ پلاک ۸ برگزار خواهد شد.

در این برنامه مرتضی هراتی ، نصیر ترکمنی، محمدشهاب اسلامی از افغانستان و مهدی رحیمیان، امیر علی قاسمیان، مهرداد افسری از ایران شرکت خواهند داشت. همچنین سید حسین حسینی معاون وزیر مهاجرت افغانستان که به تهران سفر کرده در این نشست حضور دارد.