به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار مریم رنجبر جمعه 21 مهر در گالری بنفشه افتتاح می‌شود. در این مجموعه شاهد نقاشی‌هایی خواهیم بود که بر روی تکه‌هایی از فرش‌ها و بافته‌های سنتی ایرانی نقش بسته‌اند.

هنرمند در این مجموعه قصد بازیابی نقوش و عناصر تصویری سنتی بافته‌های ایرانی را دارد و با گزیدن قطعه‌هایی از فرش‌ها و بافته‌های قدیمی  که در مرور زمان رنگ باخته‌اند، زمینه‌ای استعاری را برای نقاشی‌هایش تعریف می‌کند. در این مسیر هنرمند بخشی از عناصر این تصاویر را بازسازی می‌کند و در عین حال مبنای ترسیم عناصری تازه قرارشان می‌دهد.

موتیف‌ها و اله‌مان های سنتی دست‌بافته‌های ایران در این نقاشی‌ها مبداء پیدایش  شکل‌ها و شخصیت‌های تازه‌ای می‌شوند که علاوه بر جان بخشیدن دوباره به عناصر هنرهای سنتی ایران ، خصلت‌های مضاعفی برگرفته از زیبایی‌شناسی نقاشی‌های قاجاری و شیوه‌هایی چون نقاشی قهوه خانه‌ای  می‌انجامند.

مریم رنجبر ، متولد 1355 تهران ، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه ، نقاشی را در محضر استادانی چون مجید زمانی آموخته و در حال حاضر به تدریس این هنر می‌پردازد.

علاقه‌مندان به حضور در افتتاحیه نمایشگاه آثار این هنرمند می‌توانند جمعه 21 مهر از ساعت 16 تا  20 به گالری بنفشه واقع در خیابان شهید اندرز گو، چهار راه قیطریه، خیابان سلیمانیه غربی، پلاک 90 ، طبقه چهارم، واحد8  مراجعه کنند.