سرویس تجسمی هنرآنلاین: سرور محمدی، درباره جمع‌آوری آثار هنرمند فقید اصغر محمدی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از سالی 63 که برادرم فوت کرد، آثار وی را با عشق نگهداری کردم زیرا این آثار برای من به‌اندازه فرزندانم باارزش هستند اما از آن‌جایی‌که من اصغر محمدی را یک هنرمند مردمی می‌دانم طی این سال‌ها سعی کرده‌ام که همواره آثار وی را در نمایشگاه‌های جمعی به نمایش بگذارم تا دوستداران وی بتوانند از این آثار بهره‌مند شوند.

وی افزود: طی سی سالی که از فوت برادرم می‌گذرد، من سعی کردم که یاد او را همواره زنده نگهدارم به همین خاطر آثار او را برای فروش ارائه نکردم اما از آن‌جایی‌که نگهداری این آثار به دلایل امنیتی برای من سخت شده است، قصد دارم که در نخستین نمایشگاه انفرادی که پس از فوت ناگهانی برادرم برگزارشده، این آثار را برای فروش ارائه کنم.

محمدی به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد پس از فوت این هنرمند اشاره کرد و گفت: وقتی برادرم به‌صورت ناگهانی در 46 سالگی درگذشت، همه ما و دوستداران ایشان با شوک بزرگی روبه‌رو شدیم لذا من سعی کردم که آثار وی را نگهداری کنم البته باهدف زنده نگاه‌داشتن یاد او، طی این مدت چندین نمایشگاه گروهی با آثار وی برگزار شد که مورد توجه بسیاری از هنردوستان قرار گرفت.

وی تأکید کرد: درواقع این نمایشگاه اگرچه نخستین نمایشگاه انفرادی بعد از مرگ برادرم هست اما ششمین نمایشگاه جمعی او به شمار می‌رود که نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر و فرهنگسرای نیاوران ازجمله آن‌هاست.

اصغر محمدی

محمدی از به نمایش گذاشتن 25 اثر از اصغر محمدی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه اغلب آثار وی به نمایش گذاشته می‌شود لذا بالغ‌بر 25 اثر نقاشی و مجسمه این هنرمند در گالری ویستا نمایش داده می‌شود.

اصغر محمدی، متولد 18 شهریور سال 1317 در بروجرد است. وی در سال 1340 به دانشکده هنرهای زیبای تهران راه یافت و در سال 1343 موفق به شرکت در چهارمین دوسالانه منطقه‌ای تهران شد. این هنرمند پس‌ از آن نیز در دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های بسیاری شر کت کرد که ازجمله آن‌ها می‌توان به دوسالانه پاریس اشاره کرد.

محمدی بعد از گرفتن لیسانس در سال 1343 در انستیتو تربیت مربیان هنری و دانشگاه‌ها به تدریس مشغول شد و در سال 1354 به ریاست هنرستان تجسمی پسران منصوب شد. این هنرمند در سال 1356 برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دکترا در رشته تاریخ هنر به دانشگاه سوربن پاریس رفت و در آنجا نمایشگاه‌های متعددی برگزار کرد.

اصغر محمدی

محمدی پس از بازگشت به ایران مجدداً به‌عنوان رئیس هنرستان تجسمی پسران به فعالیت پرداخت و در دانشگاه هنر نیز مشغول به تدریس شد. این هنرمند در 18 اسفندماه سال 1363 براثر سکته قلبی درگذشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار اصغر محمدی از 14 لغایت 24 مهر به گالری ویستا واقع در خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک11 مراجعه کنند.