سرویس تجسمی هنرآنلاین:  آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد. 

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی کرمان به عنوان یک فرصت برای اساتید و دانشجویان جهت بهره‌مندی هنری فراهم است. 

مجید ملانوروزی افزود: اساتید و هنرمندان جوان، دانشگاه‌ها و موزه تاریخ معاصر صنعتی کرمان زیرساخت‌های بسیار خوبی است برای اینکه استان کرمان نقش خود را در فضای هنری ادا کند. 

وی تصریح کرد: یکی از زیبایی‌های ایران داشتن آثار گوناگون است که باید هنرمندان از آنها بهره گیرند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: استان کرمان با وجود هنرمندان و اساتید بزرگ در حوزه هنرهای تجسمی جایگاه ویژه‌ای دارد و موزه هنرهای صنعتی کرمان دومین گنجینه هنری کشور است. 

محمد رضا علیزاده افزود: تعداد 118 آموزشگاه آزاد هنری، موسسه و نگارخانه تخصصی در استان کرمان فعالیت دارند و برنامه‌های متنوعی در آن‌ها اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم این رویداد هنری برای کرمان اتفاق افتاده است و تعاملات و گفتگوهای خوبی بین هنرمندان برجسته کشور و اصحاب هنر کرمان انجام شده است. 

وی گفت: چاپ کتاب موزه هنرهای صنعتی کرمان در حال انجام است و با حمایت مرکز هنرهای تجسمی کشور نگارخانه‌ها و کارگاه‌های آموزشی در طول سال برای هنرمندان تشکیل خواهند شد. 

در این آیین از علی خالقی، ایرج یزدان‌پناه و هژبر ابراهیمی از اساتید پیشکسوت هنرهای تجسمی کرمان تجلیل شد. 

همچنین در این آیین پس از قرائت بیانیه هیات داوران برگزیدگان بخش‌های مختلف بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان به این شرح معرفی شدند.

نقاشی: علی بهرامی (تهران)، فاطمه اسدالله زاده(اصفهان) و آیدا روز بیانی(البرز)

کاریکاتور: محمد رضا زرقان(قم)، عارف نیازی(کرمانشاه) و رضا حمیدی مطالق(سمنان)

آثار حجمی: حسن شیری(تهران)، سید محمد رضا موسوی(یزد)، سید سعید موسوی رازی( تهران)

خوشنویسی: سید علیرضا مطلبی(مازندران)، هادی آقایی(البرز)، امیر عباس نصیری( تهران)

پوستر: زهرا قدیری(مرکزی)، زهره سلیمان زاده( اصفهان)، علیرضا عزیزی بهروز( قم)

تصویر سازی: مینا مهاجر (آذربایجان شرقی)، مرضیه سعید صغر( خراسان رضوی)، سارا نیک فیروز( تهران)

طراحی: نازنین قرنجیک(تهران)، محمد رضا جهانشیر( آذربایجان شرقی)، امیر مهدی گل محمدی( قم)

عکاسی: محمد نظری( گیلان)، علی کربلایی محمد(تهران)، فرناز دمنابی( تهران)

نگار گری: حمید رضا سلیمانی(قزوین)، محمد رضا پارسا( قم)، میلاد بیلکی( خوزستان) 

بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از 20 تا 23 شهریور با شرکت 300 نفر از هنرمندان در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.