سرویس تجسمی هنرآنلاین: بابک حقی که نمایشگاه "هشتگ" را در گالری دنا گردآوری کرده است به هنرآنلاین گفت: "هشتگ" در دنیای معاصر یکی از مفاهیمی است که بیشتر انسان‌ها با آن درگیر هستند.

او ادامه داد: این علامت به خصوص در توئیتر و اینستاگرام کاربرد فراوانی دارد و در حقیقت ارجاعی است به محیطی که درباره آن مفهوم و یا واژه اطلاعاتی وجود دارد. یک نکته دیگر هم درباره هشتگ وجود دارد که به دیده شدن یک مطلب و یا پست اینستاگرامی یا توئیتر کمک می‌کند.

این هنرمند گفت: درگیری که امروز دامنه آن گسترده شده آن جاست که برخی افراد برای دیده شدن یک پست از هشتگ‌هایی دروغین استفاده می‌کنند و از هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند که بازدید یک پست را بالا می‌برد اما دروغ است.

حقی گفت: سوالی که وجود دارد آن جاست که دروغ گفتن به چه قیمتی؟ یعنی چه تمایلی به دیده شدن وجود دارد که برخی حاضرند از هشتگ‌های دروغین استفاده کنند.

او افزود: بر این اساس من نوشتن پروپوزالی را آغاز کردم و سپس آن را برای هنرمندانی ارسال کردم و در یک پروسه پنج ماهه این آثار برای نمایشگاه آماده شدند.

این هنرمند گفت: البته آثار این نمایشگاه به دلایل مختلفی آن کیفیت ایده‌آل مد نظر ما را نداشت. ما اسپانسرهای مالی نداشتیم که بتوانیم آن چه می‌خواهیم را به درستی ارائه دهیم اما خوب این نمایشگاه ماحصل تلاش خود هنرمندان بود.

هشتگ

حقی گفت: من بعد از پروپوزال دائم به کارگاه این هنرمندان رفت و آمد داشتم و در زمان‌هایی سعی می‌کردیم که به واسطه یک تعامل آثار را به سمتی که در ذهن من بود پیش ببریم.

او درباره تداوم این نمایشگاه بیان کرد: تداوم این نمایشگاه بستگی به چند عامل دارد. در وهله نخست باید هنرمندانی را پیدا کنیم که بتوانند خود را درگیر یک پروسه مفهومی کنند. اما مهم‌تر از این حمایت مالی است که کمتر افرادی برای حمایت از این دست پروژه‌ها پیدا می‌شوند.

گردآورنده نمایشگاه "هشتگ" گفت: برخی از آثار نقاشی و حجمی که در این نمایشگاه عرضه شده است برای فروش هستند. اما به دلیل شکل چنین رویدادهایی حتی مجموعه‌دارها هم کمتر جهت خرید اثر به چنین نمایشگاه‌هایی می‌آیند.

حقی گفت: امروز کمتر گالری وجود دارد که بخواهد از چنین رویدادهایی حمایت کند که البته حق دارند چون نیاز به فروش دارند و باید چرخه اقتصادی آن‌ها هم بچرخد. از سویی بیشتر گالری‌ها و مخاطبان آن‌ها با این جنس از هنر مواجه نیستند تا بتوانند حمایتی بکنند.

نمایشگاه گروهی هنر مفهومی "هشتگ" که بابک حقی آن را گردآوری کرده است با آثاری از ایمان ایران‌نژاد، بابک حقی، سپهر زند، مرضیه شاد، فرشته شادی، امیر شلمانی، فرهاد قشقایی، مهسا کریمی، عطا محمدی، محمد مستان دهی و آرش میرمحمدی از سه تا سیزده شهریور در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ میزبان علاقمندان به هنرمندان تجسمی است.